Sökning: "service management e-handel"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden service management e-handel.

  1. 16. Förbättrad lagerhållning genom identifiering av kärnprocesser : En fallstudie av Nordic E- commerce Group

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Eleni Koltsida; [2014]
    Nyckelord :Primary activities; Support activities; Inventory management; Kärnprocesser; Stödprocesser; Lagerhållning;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur kärnprocesser kan förbättra lagerhållningen i ett företag. Genom att först kartlägga vilka företagets kärn- och stödprocesser är och sedan undersöka hur kärnprocesserna påverkar lagerhållningen kan syftet uppnås. LÄS MER

  2. 17. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Hansson; Kristian Larsson; Billy Persson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; Negativ mun-till-mun”; Facebook; klagomålshantering; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER

  3. 18. E-handel, komplement eller hot till den traditionella handeln? -En fallstudie på Nilson Shoes och dess konkurrenter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Carolin Berggren; Ida Linder; Cecilia Lindgren; [2012]
    Nyckelord :e-handel; detaljhandel; köpbeteende; lojalitet; service och priskänslighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title:”E-commerce, complement or threat to the traditional stores -a case study of Nilson Shoes and its competitors” University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management. Course: SMKK01 Service Management, Bachelor’s Degree, 15 credits, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Carolin Berggren, Ida Linder and Cecilia Lindgren Supervisors: Ola Thufvesson and Kristina Backström Keywords: E-commerce, retail, consumer behavior, loyalty, service, price sensitivity Problem: Electronic commerce in the market for shoes continues to grow when more of the stores' customers choose to do their purchasing over the Internet. LÄS MER

  4. 19. Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Bruzelius; Ola Hallenheim; [2007]
    Nyckelord :servicemöte; tjänster; relationer; självservice; sst; sst-system; konkurrensfördel; e-handel; banker; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ämne: Magisteruppsats, 10p, Institutionen för Service Management, Lunds universitet Författare: Andreas Bruzelius, Ola Hallenheim Handledare: Carl R Hellberg, Pia Siljeklint Problemdiskussion: Den forskning som främst återges i service managementlitteraturen bygger på att människor träffas i ett servicemöte där frontpersonalen ”levererar” service. Ofta betonas frontpersonalens stora roll som deltidsmarknadsförare och de stora resurser som tjänsteföretag bör lägga på att stödja frontpersonalen för att servicemöten skall bli lyckade och skapa värde för såväl företag som kund. LÄS MER

  5. 20. E-handelns relation till kundservice

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dorian Palomino; Alvaro Castaneda Fuertes; [2006]
    Nyckelord :e-handel; trygghet; skepticism; tjänster; service; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problematisering: E-handeln är en av globaliseringens och informationsteknologins frukter. Denna konstant utvecklandes affärsområde innebär många fördelar för dess aktörer. Trots detta existerar det svårigheter kring dess kundserviceaspekt. Det är denna faktor som utgör uppsatsens centrala studieämne. LÄS MER