Sökning: "service på restaurang"
Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden service på restaurang.
1. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER
2. Modeling Patterns of Transactions after Companies Implementation of Getswish AB’s Payment Service
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis is a case study in collaboration with the company Getswish AB. GetswishAB provides the mobile application and payment service Swish with the purpose ofdelivering smooth money transfers for individuals and companies in Sweden. LÄS MER
3. Tallen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I Järna, en liten stad med stort intresse för hållbart leverne och lokal odlande, ligger en kooperativ odling som heter Under Tallarna. Under Tallarna är en plats där du inte bara kan köpa lokala råvaror, utan du kan också utbilda dig själv, komma i gång med ditt eget jordbruksprojekt och njuta av olika kulturevenemang, ofta med fokus på mat och hållbart jordbruk. LÄS MER
4. Franchising
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Människor söker allt mer genuina och unika upplevelser vid restaurangbesök. Man vill uppleva något annorlunda och få njuta av en god måltid i en behaglig miljö. LÄS MER
5. MILJÖ- OCH HÅLLBARHETSBESLUT BLAND SVENSKA RESTAURANGER
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Ökande befolkningstillväxt och konsumtion inverkar negativt på miljö och naturresurser vilket medför att konsumenter blir mer medvetna om kollektiva klimateffekter. Livsmedelsindustrin står för stor miljöpåverkan och om de förenta nationernas klimatmål ska kunna uppfyllas före 2030 behöver restauranger, liksom andra verksamheter, medverka och styra sin bransch mot en hållbar riktning och arbeta preventivt för att undvika att skapa negativa framtida samhällsförhållanden. LÄS MER