Sökning: "service quality bank"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden service quality bank.

  1. 1. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  2. 2. Diversity and Team Performance in Banks : A qualitative analysis of how workplace diversity and team performance are related: A study of Swedish banks

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Idiris Abiib; Richardo Mezher; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Given the rise of multiculturalism in Sweden and the need for businesses to adapt, this topic is particularly relevant for Swedish banks. Moreover, it provides background information on the Swedish banking sector, highlighting its historical development and the influence of digitalisation on services. LÄS MER

  3. 3. Bankanställdas motivation i det nya normala : En kvalitativ studie om bankanställdas motivation vid distansarbete

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Frida Stafrin; Clara Wadér; [2022]
    Nyckelord :Distance work; working from home; motivation; bank employees; SDT; Distansarbete; motivation; bankanställda; SDT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tjänsteföretag såsom banker är i stort behov av motiverade anställda då det skapar förutsättningar för goda prestationer och service av bra kvalitet. Motivation har vidare visat sig påverkas i olika riktningar av det distansarbete som numera blir allt vanligare. LÄS MER

  4. 4. Credit Modeling with Behavioral Data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jingning Zhou; [2022]
    Nyckelord :Credit modeling; Behavioral data; Feature engineering; Kreditmodellering; Beteendedata; Funktionsteknik;

    Sammanfattning : In recent years, the Buy Now Pay Later service has spread across the e-commerce industry, and credit modeling is inevitable of interest for related companies to predict the default rate of the customers. The traditional data used in such models are financial bureaus which include credit records bought from external financial institutions. LÄS MER

  5. 5. Från funktion till innovation : En studie om svenska bankkunders upplevda tjänstekvalitet på internetbanken och hur bankernas förbättringsarbete bör prioriteras

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexander da Silva Villalba; Agnes Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Internet banking; Mobile banking; Service quality; Quality improvement; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual; Kundnöjdhet; Internetbank; Mobilbank; Tjänstekvalitet; Kvalitetsförbättring; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen inom banksektorn har på senare tid ökat, då digitaliseringen av tjänster har möjliggjort för nya aktörer likt neobanker att etablera sig på marknaden. Kvaliteten på tjänsteerbjudandet har stor påverkan på tjänsteföretagens framgång på marknaden. LÄS MER