Sökning: "share and comment”"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden share and comment”.

  1. 1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  2. 2. Känsloladdade kommentarsfält – de nya offentligheterna : En kvalitativ fallstudie av nöjesparken Gröna Lunds kriskommunikation på Instagram efter Jetlinolyckan 2023

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :André Johansson; Clara Richardson; [2024]
    Nyckelord :semiotic resources; emotions; communicative responses; crisis communication; legitimacy; amusement park; Instagram and social semiotic multimodal text analysis; semiotiska resurser; känslor; kommunikativa reaktioner; kriskommunikation; legitimitet; nöjespark; Instagram och socialsemiotisk multimodal textanalys;

    Sammanfattning : Sociala medier är en plattform som kantas av känslor. Samtidigt vänder sig människor dit under kriser för att dela känslor och prata med varandra. I kommentarsfältet på Gröna Lunds Instagraminlägg, där de kommunicerar efter Jetlineolyckan, 2023, händer detta. LÄS MER

  3. 3. #Ångest på TikTok : En dokumentstudie om hur influencers och unga uttrycker sig om begreppet ångest

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbete

    Författare :Marie Johansson; Elin Lejergård; [2023]
    Nyckelord :Anxiety; TikTok; Influencer; Young People; Social Constructionism; Ångest; TikTok; Influencer; Unga; Socialkonstruktionism;

    Sammanfattning : The main purpose of this study was to describe and analyze how influencers and young people express themselves about anxiety on TikTok. To answer the purpose of the study a document study was conducted, where videos and comment fields were studied, the result was analyzed with a social constructionist perspective. LÄS MER

  4. 4. Ett designverktygs roll i samarbetet mellan designers och utvecklare: En kvalitativ studie om hur Figma används i samarbeten mellan designers och utvecklare

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Vera Althini; Rebecka Larsson; [2023]
    Nyckelord :human-computer interaction; collaborative design; collaboration; designer-developer; handoff; design tool; människa-datorinteraktion; kollaborativ design; samarbete; designer-utvecklare; handoff; designverktyg;

    Sammanfattning : Inom utveckling av mjukvaruprodukter kan samarbete ofta ske mellan designers och andra tekniska intressenter, såsom utvecklare. En förekommande process under samarbetet är en s.k. handoff, där design överlämnas från designers till utvecklade för att implementera denna i kod. LÄS MER

  5. 5. A TAILORED MENU OF DRUGS: THE ADVERTISEMENT AND SALE OF DRUGS ON TIKTOK : A NETNOGRAPHIC ANALYSIS OF THE SWEDISH DRUG DEALING MARKET ON A SOCIAL MEDIA PLATFORM

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Nicole Larsson; [2023]
    Nyckelord :netnography; cyber-environment; drug promotion; sale of drugs; algorithms; social media platforms; drug dealing activity;

    Sammanfattning : PURPOSE - The issue of drug markets on social media platforms are under-researched. To help address the research gap, this paper accounts for the emerging drug dealing trends surrounding the community on TikTok. LÄS MER