Sökning: "singing teaching"

Visar resultat 21 - 25 av 111 uppsatser innehållade orden singing teaching.

  1. 21. ”Jag gör så gott jag kan” : En fenomenografisk studie av sångpedagogers upplevelser av distansundervisning under Covid-19 pandemin

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Niclas Billner; [2021]
    Nyckelord :Sångundervisning; distans; fenomenografi; upplevelser; hinder;

    Sammanfattning : This essay is a qualitative study of the experience of 12 singing teachers with teaching singers remotely during the Covid-19 pandemic. The purpose of the essay is to see how the experiences of the teachers differ from each other, which is achieved through a phenomenographic analysis of qualitative interviews conducted with the participating teachers. LÄS MER

  2. 22. Every Body in its Place : The reproduction of inequality by way of education in Metropolis and Snowpiercer 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ebbe Bjelkendal; [2020]
    Nyckelord :Ideology; ideological state apparatuses; pedagogic action; pedagogic authority; science fiction; corporatism; neoliberalism;

    Sammanfattning : With increasing inequality in the world, having knowledge about the apparatuses maintaining unequal social structures is important. Utopian and dystopian science fiction films are a good source for analysis of social structures, due to their inherent interest in social critique and the role of semiotics in the spreading of ideology. LÄS MER

  3. 23. Tangenttradition : En kvalitativ intervjustudie om musiklärarstudenters syn på pianots roll i sångundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Anna Hoogland; [2020]
    Nyckelord :musical learning; instrumental teaching; singing; piano; sociocultural perspective; semi structured interviews; musikaliskt lärande; instrumentalundervisning; sång; piano; sociokulturellt perspektiv; semistrukturerade intervjuer;

    Sammanfattning : Föreliggande studies syfte är att undersöka hur musiklärarstudenter med inriktning sång i de olika genrerna jazz, folkmusik och klassisk musik ser på pianots roll i sångundervisning. Tidigare litteratur och forskning berör pianots användande inom ramen för instrumentalundervisning och hur det kan påverka olika undervisningssituationer. LÄS MER

  4. 24. The effectiveness of using songs and music to foster motivation and language development in the young English L2 classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susan Gafor; Lise Sihvola Hartmann; [2020]
    Nyckelord :Second language acquisition SLA ; English as second language ESL ; songs; singing; music; Music-based teaching; motivation; young learners; teaching techniques; scaffolding;

    Sammanfattning : Teachers work with large student groups and their job is to make their pupils’ grow and evolve in their learning every day, even though the students may not be interested in the subject at all. How can teachers manage to do this with such a variety of students? What tools can be used to motivate as many of them as possible to achieve the most favourable learning outcomes? Music is a universal language that most people enjoy and for children it is even a natural part of growing up. LÄS MER

  5. 25. Att integrera estetiska lärprocesser i andraspråksundervisning : En kvalitativ studie om hur engelsklärare i årskurs 4 arbetar med estetiska uttrycksformer i undervisningen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Nihal Bakir; [2020]
    Nyckelord :Estetiska lärprocesser; andraspråk; andraspråksundervisning; icke-traditionella arbetssätt; multipel intelligensteori; professionell lärarutveckling;

    Sammanfattning : Primary schools in Sweden today display a significant lack of aesthetic learning processes and non-traditional teaching methods in all school subjects. It is well established, through previous studies, that the use of music, art, dance and drama activities benefits student’s language development in second language learning. LÄS MER