Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Upplevelser av butiksatmosfärer med materiella och immateriella faktorer i fokus : En fallstudie av Porsche Center i Segeltorp och i Malmö

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Celine Lindberg; Filippa Forsstedt; [2021]
    Nyckelord :Porsche; sensory strategies; sensory experiences; sensory marketing; brand image; customer experiences; perception; senses; retail atmospherics; retail environments; consumer behavior.; Porsche; sinnesstrategier; sinnesupplevelser; sinnesmarknadsföring; varumärkesimage; kundupplevelser; perception; sinnen; detaljhandelsatmosfär; detaljhandelsmiljöer; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine whether the atmospheric experience differs between two different stores within the same brand, depending on tangible and intangible elements. The authors have focused on how certain selected elements have been implemented in the store environments, to identify whether these can steer the atmospheric experience in different directions. LÄS MER

  2. 2. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Andersson; Alva Nimeryd; [2021]
    Nyckelord :Sensory marketing; the five senses; service escape; brand image; consumer experiences; value.; Sinnesmarknadsföring; sinnen; varumärkesimage; konsumentupplevelser; servicelandskap; värde.;

    Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER

  3. 3. Sälj det med en film : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning av filmreferenser i reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Frida Jonasson; Caroline Larsson; Denice Svensson Wellbrant; [2017]
    Nyckelord :Filmreferens; reklamfilm; differentiering; sinnesmarknadsföring varumärkesimage;

    Sammanfattning : I ett samhälle där konsumenter ständigt är omringade av någon form av reklam, uppstår en ignorens och blindhet för reklamernas budskap. Det sätter krav på företag att bli mer kreativa och använda metoder som tar sig förbi blindheten och därmed fångar konsumenternas uppmärksamhet. LÄS MER

  4. 4. Sinnesmarknadsföring ∼En studie om reklamfilmers påverkan på individers sinnen och företags varumärkesimage∼

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Maria Ratelius; Therese Trostemo; Elvira Wenell; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER