Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Upplevelser av butiksatmosfärer med materiella och immateriella faktorer i fokus : En fallstudie av Porsche Center i Segeltorp och i Malmö
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine whether the atmospheric experience differs between two different stores within the same brand, depending on tangible and intangible elements. The authors have focused on how certain selected elements have been implemented in the store environments, to identify whether these can steer the atmospheric experience in different directions. LÄS MER
2. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER
3. Sälj det med en film : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning av filmreferenser i reklamfilm
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : I ett samhälle där konsumenter ständigt är omringade av någon form av reklam, uppstår en ignorens och blindhet för reklamernas budskap. Det sätter krav på företag att bli mer kreativa och använda metoder som tar sig förbi blindheten och därmed fångar konsumenternas uppmärksamhet. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring ∼En studie om reklamfilmers påverkan på individers sinnen och företags varumärkesimage∼
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER