Sökning: "självständigt lärande"

Visar resultat 26 - 30 av 164 uppsatser innehållade orden självständigt lärande.

  1. 26. Självständigt arbete i fördjupningsämnet (Idrott och lärande) 15 högskolepoäng, grundnivå : Motivationsverktyg och strategier inom idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johanna Feuk; Jesper Lindström; [2022]
    Nyckelord :self determination theory; physical education; Motivation; motivationspsykologi; motivationsverktyg;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att hitta motivationsstrategier och verktyg som används av lärare inom IDH. Kunskapsöversiktens frågeställning lyder: Vad karaktäriserar funktionella/användbara motivationsstrategier och verktyg i idrott och hälsa?. LÄS MER

  2. 27. Aktivitet och delaktighet efter stroke : erfarenheter från personer som har fått botoxbehandling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Ida Forsberg; Anna Näslund; [2022]
    Nyckelord :Activities; Participation; Stroke; Botox; Aktiviteter; Delaktighet; Stroke; Botox;

    Sammanfattning : Bakgrund: Socialstyrelsen konstaterar i de nationella riktlinjerna för vård vid stroke att injektioner med botulinumtoxin [botox] minskar spasticiteten i muskler och har positiva effekter i samband med andra rehabiliteringsinsatser, men att effekterna av behandlingen är okända på aktiviteter i det dagliga livet [ADL], smärta och livskvalitet. Arbetsterapi fokuserar på dagliga aktiviteter och utgår från att alla människor vill vara aktiva och delta så självständigt som möjligt. LÄS MER

  3. 28. "Så jag liksom offrar dem på ett sätt och tänker att det är mycket bättre att 5 till kanske klarar godkänt i matten" : En kvalitativ studie om lärares strategier för att möta den breda variationen mellan elevers kunskapsnivåer i matematikundervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Edom Yohanes; Nadja Flink; [2022]
    Nyckelord :Kunskapsnivå; strategi; svaga elever; starka elever; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra med ökad kunskap om vilka strategier lärare i åk 4-6 har för att möta den breda variationen mellan elevers olika kunskapsnivåer i matematikämnet. Syftet behandlas utifrån tre frågeställningar vilka berör strategier som lärare har för att möta svaga elever i matematik, strategier lärare har för att möta starka elever i matematik och strategier lärare har för att möta den breda variationen mellan elevers kunskapsnivåer i matematik. LÄS MER

  4. 29. Självkörande bil

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ahmad Malekighalehabdolreza; [2022]
    Nyckelord :Självkörande bilar; Arduino Uno; MCU; Motorer; Sensorer; Projektbaserat lärande;

    Sammanfattning : Göteborgs Tekniska College valde att starta en ny kurs våren 2018 inom Teknik specialisering. Kursen skulle inkludera ett större projekt där deltagarna får bygga en självkörande bil i en ”uppkopplad stadsmiljö” med målet att utveckla och tillämpa färdigheter inom programmering, elektronik och projektutförande. LÄS MER

  5. 30. Självständigt arbete i fördjupningsämnet matematik och lärande. : Arbetssätt för elever i särskilda utbildningsbehov i matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Emilia Westberg; Josefin Sjöland; [2022]
    Nyckelord :Arbetssätt; matematiksvårigheter; särskilda utbildningsbehov i matematik SUM ;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om elever i matematiksvårigheter och en sammanställning av några arbetssätt som forskning anser gynnar dessa elever. Här sker en fördjupning på vad SUM (särskilda utbildningsbehov i matematiken) är och vilka förklaringar som kan påverka att elever hamnar i matematiksvårigheter. LÄS MER