Sökning: "skapa värde"

Visar resultat 21 - 25 av 1605 uppsatser innehållade orden skapa värde.

  1. 21. Internt koldioxidpris i små och medelstora företag : Hur små och medelstora företag arbetar med internt koldioxidpris och hur det bidrar till värdeskapande i organisationen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Kronvall Niño de Guzman; [2023]
    Nyckelord :Internal carbon pricing; competence-based capabilities; digital platforms; sustainable value; management functions; Internt koldioxidpris; mjuka egenskaper; digitala plattformar; hållbart värde; ledningsfunktioner;

    Sammanfattning : To reduce carbon emissions and lead the organization in a certain direction, companies can work with internal carbon pricing (ICP). There are many large companies that work with an ICP, which, among other things, have helped them to identify opportunities and led to decisions that generated higher revenues. LÄS MER

  2. 22. Terapeuters upplevelse av arbetet med klientens agens i psykoterapi : En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Simone Thejll; Tim Önning; [2023]
    Nyckelord :agency; therapists experience; thematic analysis; psychotherapy; agens; terapeuters upplevelse; tematisk analys; psykoterapi;

    Sammanfattning : Agens, vilket definieras som klientens upplevelse av att intentionellt kunna handla utifrån önskade och förväntade utfall, men också upplevelsen av att kunna påverka utgången av sitt liv, har i tidigare forskning lyfts fram som en potentiell common factor och psykologisk förändringsmekanism vid psykoterapeutisk behandling. Föreliggande studie syftade till att undersöka terapeuters upplevelse av arbetet med klientens agens i psykoterapi. LÄS MER

  3. 23. Praktiska tillämpningar av hållbart ledarskap  inom en organisation i logistikbranschen : En kvalitativ undersökning av hur hållbart ledarskap används inom en organisation i praktiken

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lovisa Zederfeldt; Amanda Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; sustainable leadership; leadership idea; organization; translation; ideas; interpretation.; Hållbarhet; hållbart ledarskap; ledarskapsidé; organisation; översättning; idéer; tolkande.;

    Sammanfattning : I takt med nya förhållningsätt och organisatoriska krav, förväntas ett ansvarstagande av organisationer gällande den hållbara utvecklingen. Nya idéer uppstår, översätts och fastställs inom det organisatoriska sammanhanget för att upprätthålla ett hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 24. BSF-colony management efficiency at a large scale fly larvae composting company in Kenya – A field study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Hilda Anderberg; [2023]
    Nyckelord :Black soldier fly composting; BSF-colony; industrial scale; parasitic wasps; Amerikansk vapenfluga; fluglarvskompostering; storskaligt; parasitsteklar;

    Sammanfattning : The majority of organic waste globally is either dumped or placed on landfills, which can result in spreading of disease and pests, methane gas emissions, the deterioration of landscapes and odour pollution. One of the solutions to poor organic waste management is to create value from waste. LÄS MER

  5. 25. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jack Jerndorf; Zhoobin Kokabidanesh; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Luxury products; Color theory; Package design; Social commers; Hedonic value; Engagemang; Lyxprodukter; Färgteori; Förpackningsdesign; Social commers; Hedoniskt värde;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER