Sökning: "skolans verksamheter"

Visar resultat 1 - 5 av 124 uppsatser innehållade orden skolans verksamheter.

  1. 1. VEM ÄGER RASTEN?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Lise-Lott Johåker; Sophia Zettergren; [2023-10-26]
    Nyckelord :Elevinflytande; delaktighet; infallsvinklar; rastverksamhet; makt; aktörskap;

    Sammanfattning : Många skolor arbetar idag med organiserad rastverksamhet. Trots det finns det inte något skrivet om detta i skolans styrdokument och det är upp till varje skola att utforma denna verksamhet på sitt eget sätt. LÄS MER

  2. 2. "Samverkan - det är grundpelaren" : En kvalitativ studie utifrån samverkan mellan specialpedagoger och lärare runt det proaktiva arbetet på lågstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susan Verlinden; Annica Thörn; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Thörn, Annica och Verlinden, Susan (2022). ”Samverkan - det är grundpelaren.” Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Fysisk aktivitet i fritidshemmet : En kvalitativ studie om fritidslärares syn på planerad fysisk aktivitet, dess möjligheter, hinder och effekter som kan skapas

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Filip Ericsson; Björn Öhman; [2023]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; ramfaktorer; lärare i fritidshem; möjligheter; hinder; effekter;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra till en större förståelse för hur lärare i fritidshem planerar, bedriver och utvärderar aktiviteter med fysisk aktivitet i sin undervisning. Dessutom vill studien belysa möjligheter och hinder för utförandet av fysisk aktivitet samt ifall det skapas några effekter av detta arbete. LÄS MER

  4. 4. LÄRARES SYN PÅ ANVÄNDNING AV CHATBOTS FÖR UTBILDNING INOM DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Blom; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) är en simuleringen av mänsklig intelligens genom programmering att tänka och lära likt människor. Chatbots är en applikation inom artificiell intelligens. Chatbots är datorprogram utformade för att simulera samtal mellan två mänskliga användare. LÄS MER

  5. 5. Ett mynt har två sidor : En kvalitativ studie om hur lärare i fritidshem beskriver fritidshemmets dubbla uppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Fritidshemspedagogisk forskning

    Författare :Emma Hed Wärn; Maja Sandberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :  Syftet med studien är att undersöka hur lärare i fritidshem beskriver det dubbla uppdraget. Vad innebär det dubbla uppdraget för lärare i fritidshem i deras yrkesvardag?  Vilka konsekvenser beskriver lärare i fritidshem att det dubbla uppdraget skapar för deras yrkesroll? I studien har en kvalitativ metod använts och för att samla in data har sex lärare i fritidshem beskrivit hur de uppfattar det dubbla uppdraget genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER