Sökning: "social responsibility brand"

Visar resultat 1 - 5 av 254 uppsatser innehållade orden social responsibility brand.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Making a Red Devil: The Case of Manchester United and Mason Greenwood

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Otterhed Bolin; Gabriel Eppens; [2024]
    Nyckelord :Corporate Brand Identity; Reputation Management; Corporate Social Responsibility; Crisis Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Understanding The Motives Of Scandinavian Retail Companies CSR-efforts At Their Offshore Suppliers

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Axelsson; David Löfven; [2023-06-28]
    Nyckelord :Sustainability ⋅ Business ethics ⋅ Supply chain ⋅ CSR ⋅ Scandinavian Retail Industry;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) has gained substantial significance in recent years, driven by the growing societal emphasis on sustainability. Businesses are now expected to contribute to social and environmental goals alongside economic performance. LÄS MER

  5. 5. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Arefa Islam; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Brand; Brand Image; Purchase intention.;

    Sammanfattning : Purpose                                                           The primary objective of this study is to make     theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen  enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER