Sökning: "socialidentity theory"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden socialidentity theory.

  1. 1. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Nilsson; Edmon Ferizi; [2023]
    Nyckelord :Social marketing; Brand loyalty; Attitude loyalty; Social marknadsföring; Varumärkeslojalitet; Attitydlojalitet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER

  2. 2. Social identitet i religiösa ritualer : En observationsstudie om ritualer och dess symbolers betydelse för socialidentitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Religionspsykologi

    Författare :Matthew Lewis; [2018]
    Nyckelord :Northern Ireland; ritual; social identity; religion; conflict; Nordirland; ritual; social identitet; religion; konflikt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera symboler som används i ritualer som är religiöst präglade, i detta fall en nordirländsk parad, för att bygga vidare på forskning kring ritualer och symbolers betydelse för social identitet. För att besvara detta syfte formulerades följande två frågeställningar: Hur kan symboler i tolfte juli paraden tolkas utifrån social identitetsteori? På vilka sätt ger denna ritual uttryck för de fyra komponenter som är del av David J. LÄS MER

  3. 3. Förändringar i redovisningsbranschen och dess inverkan på redovisningskonsultens yrkesroll och yrkesidentitet

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Niklas Bromér; Barwin Kuchak; [2013]
    Nyckelord :professiobal role; socialidentity theory; professional identity; changes in the accounting profession; yrkesroll; socialidentitetsteori; yrkesidentitet; förändringar i redovisningsbranschen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att se hur yrkesrollen och yrkesidentiteten hos redovisningskonsulter förändras på grund av de externa förändringar som ständigt sker i branschen. Teoretisk ansats: Litteraturgenomgången är uppbyggd kring två delar. Den första är yrkesrollen och den andra är yrkesidentiteten. LÄS MER

  4. 4. Understanding the attitudes of ethnic minority students towards higher education in Sweden. : A social identity perspective.

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Nji Tah; [2010]
    Nyckelord :Diversity; ethnic minorities; social identity theory; higher education.;

    Sammanfattning : European higher education is being faced with more and more challenges arising fromdiversity. Diversity arises as Universities seek to achieve higher levels ofinternationalisation by accepting students from as many countries as possible. Everyoneseems to be of the opinion that diversity is essentially a good thing. LÄS MER

  5. 5. Modereportage : en marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sanna Flemmich; Ida Jutéus; [2009]
    Nyckelord :fashion editorials; marketing channel; top-of-mind;

    Sammanfattning : Marketing has been developed and revalued the last years. The consumer today is moreeducated and is therefore able to have higher demands. These requirements together with theincreased competition is forcing brands to find creative ways to reach their target market. LÄS MER