Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 223 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Verktyg och metoder för att skapa variation vid implementering av ljud i interaktiv media

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Linus Sydstrand Andersson; [2024]
    Nyckelord :Ljuddesign; ljudproduktion; interaktiv media; tv-spel; datorspel; implementering; immersion; variation; repetition; Wwise; randomisering; realtidseffekter;

    Sammanfattning : Detta arbete har som mål att identifiera grundläggande verktyg och metoder för att skapa variation och undvika repetition i ljud vid implementering av ljud i interaktiv media såsom dator- och tvspel. För att kunna identifiera dessa verktyg och metoder är det viktigt att förstå bakgrundsproblematiken med störande och potentiellt immersionsbrytande spelelement dit repetitiva ljud kan räknas. LÄS MER

  2. 2. Från plånbok till spelglädje En kvalitativ studie om mikrotransaktioners påverkan på kundvärdet i spel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Bolin; Samuel Johansson; [2023-08-25]
    Nyckelord :microtransaction; customer value; loot box; battle pass; skins;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mikrotransaktioner är en form av betalning där man erhåller en virtuell vara eller tjänst till låga kostnader. Den negativa effekten av mikrotransaktioner som ofta porträtteras av media är ett problem och spelutvecklare står därför inför en utmaning att forma spel som tilltalar alla typer av spelare, både de som är för och emot mikrotransaktioner. LÄS MER

  3. 3. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  4. 4. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  5. 5. Hållbar marknadskommunikation - Genuint ansvarstagande eller ett spel för galleriet? : En kritisk diskursanalys av H&M:s och Lindex:s hållbara marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnéa Svensson; Rina Sekiraca; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Sustainability; Fast fashion; Critical Discourse Analysis; Framing; Public Relations;

    Sammanfattning : The climate crisis that the world is facing has resulted in a generally greater awareness about how climate friendly the products that we consume are. This has led companies all over the world to develop their sustainability marketing communication in order to attract consumers. LÄS MER