Sökning: "sponsring och nätverk"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden sponsring och nätverk.

  1. 6. Nätverk – mervärde för sponsorer? : En kvalitativ studie av Uppsala Baskets Nätverk

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Laura Honkanen; Johanna Karlsson; [2010]
    Nyckelord :sponsring; nätverk; nätverkande; interorganisatorisk; engagemang; relationer; relationsmarknadsföring; mervärde; Uppsala Basket; Rami Olkkonen;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie av Uppsala Baskets Nätverk, som är en mötesplats skapad för lagets sponsorer. Uppsatsen syftar till att studera om, och i så fall hur, Uppsala Baskets Nätverk skapar mervärde för sina medlemmar. Detta har genomförts med hjälp av observationer och intervjuer med Uppsala Basket samt dess sponsorer. LÄS MER

  2. 7. Sponsring : En kvalitativ studie om hur elitidrottsföreningar i Umeå arbetar med sponsring

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Oskar Johansson; Rivia Oliveira; [2009]
    Nyckelord :Sponsring; Marknadsföring; Varumärke;

    Sammanfattning : Denna uppsats kommer att behandla ämnet sponsring, sett ur ett föreningsperspektiv. Sponsring är idag ett viktigt ekonomiskt stöd i idrottsverksamheten och för dess utveckling. När vi som författare tänker sponsring tänker vi på affärer, avtal, marknadsföring, hjärta, samarbete och stöd. LÄS MER

  3. 8. ”Cirka 80 % hjärta” : varför sponsrar företag AIK Fotboll och hur kan samarbetet utvecklas?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Pär Lagerström; Emilia Reimer; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna undersökning var att analysera hur AIK Fotbolls största sponsorer såg på det existerande samarbetet med AIK Fotboll. För att besvara syftet formulerades följande frågeställningar: vilka fördelar anser sponsorerna att de vinner med sitt samarbete med AIK Fotboll? Vilken påverkan anser sponsorerna att AIK Fotbolls varumärke har för samarbetet med klubben? Anser sponsorerna att samarbetet med AIK Fotboll ger något tillbaka i form av motprestationer? Vilka möjligheter ser sponsorerna i det sponsornätverk som skapas bland AIK Fotbolls samarbetspartners? Hur anser sponsorerna att rådande samarbetsavtal skulle kunna utvecklas? Metod Den empiriska undersökningen genomfördes utifrån en egen utarbetad analysram baserad på tidigare forskning inom ämnet sponsring. LÄS MER

  4. 9. Sponsring till FBK : En kvalitativ undersökning om vad samarbetet mellan Färjestad BK och dess sponsorer ger

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Sara Eriksson; Labrini Stavrekas; [2006]
    Nyckelord :Idrott; finansiering; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har det blivit allt viktigare för idrottsklubbar att få finansiärer utifrån. De ekonomiska kraven på klubbarna för att kunna överleva har på senare tid blivit större och därför utgör sponsring en allt större och viktigare del av idrottsklubbars ekonomi. LÄS MER

  5. 10. Nya perspektiv på sponsring - en fallstudie av tre företags sponsringsverksamhet.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Carlberg; Martin Robin Zuba; [2002]
    Nyckelord :Marknadsföring; sponsring; relationsmarknadsföring; public relations; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sponsring har under de senaste decennierna blivit allt vanligare i marknadsföringsstrategin. Trots det ökade kommersiella intresset av sponsring är antalet vetenskapliga forskningsrapporter och vetenskapliga artiklar inom ämnet relativt litet samtidigt som sponsringen är försummad i de flesta marknadsföringsböcker. LÄS MER