Sökning: "språk design"

Visar resultat 16 - 20 av 362 uppsatser innehållade orden språk design.

  1. 16. "Det stör mig inte att jag inte förstår vad eleverna säger" : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar av användandet av transspråkande i svenskundervisingen 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johanna Tengblad; [2023]
    Nyckelord :Translaguaging; Transspråkande;

    Sammanfattning : The topic that the study will highlight is translanguaging. The purpose is to investigate how teachers' perceptions of translanguage influence the design of the lessons for multilingual students in the subject of Swedish. LÄS MER

  2. 17. Language Models as Evaluators : A Novel Framework for Automatic Evaluation of News Article Summaries

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Celine Helgesson Hallström; [2023]
    Nyckelord :Natural Language Processing; Large Language Models; Automatic Text Evaluation; Text Summarization; Multilingualism; Naturlig Språkbehandling; Stora Språkmodeller; Automatisk Textutvärdering; Textsammanfattning; Flerspråkighet;

    Sammanfattning : The advancements in abstractive summarization using Large Language Models (LLMs) have brought with it new challenges in evaluating the quality and faithfulness of generated summaries. This thesis explores a human-like automated method for evaluating news article summaries. LÄS MER

  3. 18. Improvements of the syntax of the query language DQL

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Mikael Diep; Anestis Cheimonettos; [2023]
    Nyckelord :DQL; language design; language syntax; query language; syntax; syntaxis; user experience; DQL; språkdesign; språksyntax; query språk; syntax; användarupplevelse;

    Sammanfattning : This thesis focuses on improving the syntax of a query language named DQL(Dynamic Query Language) in order to enhance the user experience and productivity of its users. The study investigates the original state of the query language and identifies areas for improvement in terms of intuitiveness, efficiency, and consistency. LÄS MER

  4. 19. Språkets betydelse för positiva användarupplevelser : en undersökning av sambandet mellan språk och användbarhet i e-tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Maud Källqvist; Sofia Lindblad; [2023]
    Nyckelord :Användbarhet; användarupplevelse; flow; språk; tonalitet; läsbarhet;

    Sammanfattning : In future hyper contextual environments, information architecture will play a crucial role in organizing and making information accessible in a meaningful way for users to interact with multiple devices and information sources simultaneously. Using flow theory as a framework, this paper examines the relationship between usability and positive user experience from the perspective of an information architect, based on language tone, readability, information quality, and interaction quality. LÄS MER

  5. 20. Differentiation in Practice? A Study on what Challenges English Teachers Face in Applying Differentiation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sandy Ny; Laila Amouri; [2023]
    Nyckelord :Challenges; differentiation; heterogeneous classrooms; inclusion; IDs individual difference; language acquisition; motivation; special needs learner; self regulation;

    Sammanfattning : Differentiation concerns teachers’ strategies and methods to design teaching in response to the natural variation in heterogeneous classrooms. In this study, it is looked upon as a method of inclusion in English teaching to enhance the students’ learning regardless of their levels. LÄS MER