Sökning: "ständiga förbättringar"
Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden ständiga förbättringar.
6. Utveckling av administrativa reklamationshanteringsprocesser : En fallstudie om effektivisering hos eftermarknadsavdelningen på ett tillverkande företag
M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Studiens syfte var att öka kunskapen om effektiva administrativa reklamationshanteringsprocesser. För att uppfylla syftet kunde det brytas ned i två frågeställningar: 1. Vilka faktorer påverkar effektivitet i administrativa reklamationshanteringsprocesser? 2. LÄS MER
7. Tillämpning av vatten-pinchanalys vid papperstillverkning : Framtagning av Excel-modell och rekommendationer för reducering av vattenanvändningen
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för energi-, miljö- och byggteknikSammanfattning : Vatten är en viktig resurs inom processindustrin. Dess användning sträcker sig över olika processområden där exempelvis utspädning av kemikalier och rengöring förekommer. LÄS MER
8. Digitala och analoga tavlor samt uformning av digtal förbättringstavla med fokus på stopporsaker : En fallstudie på Sandvik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen utgör en allt större del av vår vardag och ett område som digitaliseringen har växt inom är den tillverkande industrin som ständigt strävar efter att förbättras. En filosofi som bland annat bygger på ständiga förbättringar är lean, där syftet med förbättringarna är att minska slöserier. LÄS MER
9. Förändring av kommunikation och förbättringsarbete för att skapa ny organisationskultur
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : I en organisation bör man arbeta med ständiga förbättringar. För att implementera olika verktyg i arbetet kräver det att man kommunicerar och samarbetar på ett rätt sätt för ett bra resultat. LÄS MER
10. Effektivisering av en process i en kommunal verksamhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : Besök eller kontakt med statliga myndigheter innebär ofta väntetid och långa handläggningstider. Nynäshamns kommun har för att minska väntetiderna skapat ett kontaktcenter vars syfte är att förenkla för kunden samt minska handläggningstider för rutinärenden. LÄS MER