Sökning: "strategi i tjänsteföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden strategi i tjänsteföretag.
1. Marknadsorientering inom friskvårdsbranschen – En kvalitativ studie av tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur tjänsteföretag marknadsorienterar sig inom friskvårdsbranschen. Metod: Studien utgår från ett hermeneutiskt synsätt med en induktiv utgångspunkt. En kvalitativ forskningsmetod används för tio företag verksamma inom friskvårdsbranschen. LÄS MER
2. En analys av hur förbättringsprocesser kan bli en naturlig del i företagskulturen. : En studie av två förbättringsprocesser inom ett fallföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Companies competing in the global markets are constantly exposed to the market pressure regarding differentiation from competitors and contribute to development. To be able to create competitive advantages and handle the markets expectations, companies are required to develop both processes and employees. LÄS MER
3. HÅLLBARA STRATEGIER FÖR SME-FÖRETAG I TJÄNSTESEKTORN : En kvalitativ studie om drivkrafter och utmaningar tillatt integrera hållbarhet i företagsstrategier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhetsfrågor är ett ämne vilket är ständigt aktuellt och aldrig varit mer aktuellt än idag. Med negativa klimatförändringar som konsekvens av mänskliga aktiviteter är det mer viktigt än någonsin att motverka detta och arbeta mot en bättre morgondag. LÄS MER
4. Innovation från flera perspektiv – Att säkerställa framtida utveckling i en snabbföränderlig värld
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Försäkringsmarknaden står inför förändringar, där digitalisering, kundbehov och konkurrenssituation är exempel på dessa förändringar. Dessa förändringar upplevs till viss del redan nu, men de spås påverka marknaden i stor utsträckning inom den närmsta tiden. LÄS MER
5. Omvärldsanalys : En undersökning i hur tjänsteföretag gör sin omvärldsanalys och hur resultatet används i deras strategi?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur tjänsteföretag inom energibranschen gör sitt omvärldsanalysarbete för att ha vetskap om sin omgivning och skapa strategier av det som kommer från analyserna. I undersökningen ingår fyra företag som säljer tjänster. LÄS MER