Sökning: "strategic management"
Visar resultat 51 - 55 av 2186 uppsatser innehållade orden strategic management.
51. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER
52. Applications and competitiveness of redox flow batteries : Explotation of battery energy systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The world is going through a sustainability transition and the energy market is a crucial part for enabling its success. Currently the trend is to transition towards intermittent sources which would make the energy system more volatile and/or unreliable. LÄS MER
53. Reliability and Cost-Benefit Analysis of the Battery Energy Storage System
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The battery energy storage system (BESS) is crucial for the energy transition and decarbonisation of the energy sector. However, reliability assessment and capital cost challenges can hinder their widespread deployment. LÄS MER
54. Managing the procurement process during scale-up: A case study of a European Battery Manufacturer
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The European battery market is in rapid growth and the industry actors are ramping up production as well as exploring international expansion opportunities. However, due to the relative novelty of the industry in Europe, there is a lack of benchmark companies and established frameworks for successful expansion. LÄS MER
55. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER