Sökning: "strukturerad intervju kvantitativ"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden strukturerad intervju kvantitativ.

  1. 11. Utveckling av lojalitetsprogram - individanpassade erbjudanden : Marknadsföring genom CRM-strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Clara Eriksson; Julia Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :CRM; Loyalty programs; Customized offers; Loyalty; Personalized offers; CRM; Lojalitetsprogram; Individanpassade erbjudanden; Konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen mellan företag är ett resultat på att handeln har globaliserats. Konsumenter är idag mer medvetna om vad företag har att erbjuda, och det är lätt att välja alternativa företag om ett specifikt företag inte lever upp till konsumentens förväntningar. LÄS MER

  2. 12. "Jag tänkte bara 15 + 7 – 6" : En empirisk studie om elevers tolkning av likhetstecknet och sambandet mellan addition och subtraktion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Jelena Mårtensson; [2016]
    Nyckelord :Statisk förståelse; dynamisk förståelse; likhetstecknet; addition; subtraktion;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka elevers förståelse av likhetstecknet och sambandet mellan addition och subtraktion i årskurs 3 samt deras klasslärares uppfattning av den egna matematikundervisningen, som behandlar addition, subtraktion och likhetstecknet. Studiens syfte besvaras genom följande frågeställningar: Vad kan specifikt utformade matematikuppgifter ge för information om elevers förståelse av likhetstecknet och sambandet mellan addition och subtraktion i årskurs 3? samt Vad tänker en lärare om de resultat som framkommit av elevernas matematikuppgifter? Den empiriska undersökningen har genomförts med en kvantitativ metod, i form av en enkät där elever i årskurs 3 fått lösa speciellt utformade matematikuppgifter och en kvalitativ metod, i form av semi-strukturerad intervju med elevernas lärare. LÄS MER

  3. 13. Children with Intellectual Disabilities and Their Perceived Participation in Everyday Life Activities : A descriptive study conducted in Addis Abeba, Ethiopia

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för rehabilitering

    Författare :Sara Abrahamsson; Hampus Palmberg; [2016]
    Nyckelord :Adolescents; Disabilities; Low income country; Occupational therapy; Picture my Participation; Arbetsterapi; Funktionsnedsättning; Låginkomstland; Picture my Participation; Ungdomar;

    Sammanfattning : Background: Children with intellectual disabilities living in developing countries are vulnerable to participation restrictions. Few studies have been made regarding their own perspectives. Aim: To describe how children in a low income country aged 13-17 with an intellectual disability perceive their participation in everyday life activities. LÄS MER

  4. 14. En dans på matcirkeln - En kvantitativ studie om dansares kostvanor och medvetenhet om kostens betydelse för fysisk prestation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Isabel Andersson; Jessica Salama; [2015-08-10]
    Nyckelord :dans; energi; medvetenhet; näring; prestation;

    Sammanfattning : Inom dansvärlden, framför allt inom baletten, finns det ett väldigt smalt kroppsideal. Forskning visar på att många dansare har ett för lågt energiintag och kunskapen om nutrition är bristfällig. Samtidigt bör en dansare som tränar mycket vara noga med sin kost för att optimera sin prestation och hälsa. LÄS MER

  5. 15. Social IT support kontra traditionell IT support : Användarens syn på att söka IT support via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sara Borgström; [2015]
    Nyckelord :Social IT support; IT support; TAM; TRA;

    Sammanfattning : Sociala medier och IT support, två områden som det ofta pratas om. Allt fler företag väljer att kombinera dessa två och låta sina kunder kontakta dem då de behöver IT support via sociala medier, detta fenomen kallas ’Social IT support’. LÄS MER