Sökning: "dans"

Visar resultat 1 - 5 av 817 uppsatser innehållade ordet dans.

  1. 1. LA NOMADE, LES ANGES ET LES DÉMONS. Une analyse de la distance narrative dans Le Fabuleux et Triste Destin d’Ivan et Ivana (2017) de Maryse Condé

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Moa Ederyd; [2020-02-19]
    Nyckelord :franska; Maryse Condé; Le Fabuleux et Triste Destin d’Ivan et Ivana; narratological analysis;

    Sammanfattning : In this study, a narratological analysis has been conducted of the narrative distance in the novel Le Fabuleux et Triste Destin d’Ivan et Ivana (2017) by postcolonial author Maryse Condé. The recurrent structures found in the novel concerning narrative distance have been examined. LÄS MER

  2. 2. L’ÉVOLUTION DU PERSONNAGE-ENFANT DANS LES MALHEURS DE SOPHIE & POIL DE CAROTTE. Les relations de pouvoir enfant-adulte dans la littérature enfantine française du XIXe siècle

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Julia Lindholm; [2020-02-10]
    Nyckelord :franska; aetonormalitet; karaktärsutveckling; barnlitteratur; maktrelationer; straff; aetonormativité; évolution du personnage; littérature enfantine; relations de pouvoir; punition;

    Sammanfattning : Departing from the notion of aetonormativity, which questions the adult as norm and the childas deviation in children’s literature, the aim of this study is to examine the development of thechild character and the child-adult power relations in French children’s literature from the 19thcentury. The character development is examined by analyzing the course of events of thechild’s actions (mischief) – the adult reaction (punishment) – the child’s response, and howthat contributes to develop the child-character along the narrative, to find out whether thechild develops according to adult norms. LÄS MER

  3. 3. Dans le monde des « clodos », « clébards » et « cainfris ». La traduction de l’argot français dans Vernon Subutex de Virginie Despentes

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Zelda Tuvesson; [2020-02-10]
    Nyckelord :franska; Argot; slang; standardisation; stratégies de traduction; traductologie descriptive; translation strategies; descriptive translation studies;

    Sammanfattning : Slang , sometimes referred to as a social variation in language, can be a challenge for thetranslator due to its rapid evolution and lack of equivalences in the target language. This paperexamine the translation of slang and the phenomenon of standardization through the Swedishtranslation of the French author Virginie Despentes’s novel Vernon Subutex 2 . LÄS MER

  4. 4. L’auteure constate que les femmes pourraient être plus visibles dans le monde universitaire français: La féminisation lexicale. Une étude menée sur vingt thèses de doctorat

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Lára Hammer Björnsdóttir; [2020-02-04]
    Nyckelord :franska; linguistic representation of women; grammatical gender;

    Sammanfattning : This essay examines the linguistic representation of women in the French academic world since the implementation of feminist language reforms in the 80s and 90s. More specifically, it analyses a corpus built of twenty doctoral theses published in France, focusing on the grammatical gender of the terms auteur (author) and chercheur (researcher) when referring to women. LÄS MER

  5. 5. Musik och dans - ett lustfyllt avbrott och lärandeobjekt : En kvalitativ intervjustudie om musik och dans i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier; Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Galina Erlandsson; Eva Zemite; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studien syftade till att undersöka förskollärares förhållningssätt till dans- och musikämnen i den praktiska undervisningen utifrån läroplanens mål. Studien utgick från sociokulturella perspektiv samt utvecklingspedagogiska perspektiv. LÄS MER