Sökning: "symboler internet"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden symboler internet.
16. Gudruns resa : en visuell diskursanalytisk studie
Kandidat-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Denna studie jämför det visuella materialet från Gudrun Sjödéns klädkataloger med Kilroys resekataloger. Huvudfrågan i undersökningen är vilka olika diskurser somhittas i de utvalda texterna från Gudrun Sjödéns klädkataloger och Kilroy travels resekataloger och hur dessa hittade diskurser opererar. LÄS MER
17. Så funkar det- din ålderspension
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Pensionen berör oss alla! Därför har syftet med mitt examensarbete varit att skapa en lättillgänglig broschyr som ökar förståelsen av hur pensionssystemet fungerar. Den här rapporten redogör för hur jag gick till väga när jag arbetade fram broschyren Så funkar det – din ålderspension. LÄS MER
18. Ta för Dig av Eslöv! - Ett svenskt perspektiv på platsutveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Ta för Dig av Eslöv! - Ett svenskt perspektiv på platsutveckling. Beskrivning: Kandidatuppsats inom programmet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Författare: Sandra Friberg, Kristin Holmqvist och Cajsa Moberg. Handledare: Filippa Säwe och Hervé Corvellec. LÄS MER
19. Kläder och Identitet En studie om synen på kläders kommunikativa förmåga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Min undersökning har genomförts med fokus på identitet och kläder. Syftet med uppsatsen är att försöka nå en djupare förståelse för och beskriva hur unga människor, mellan 21-29 år, kommunicerar en del av sin identitet genom hur de väljer att klä sig. LÄS MER
20. Kulturella skillnader mellan hemsidor och deras inverkan på internationell marknadsföring
Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Kubera Production som har sitt kontor i Skellefteå är en strategisk kommunikationsbyrå som interesserar sig för hur kulturella skillnader mellan hemsidor kan analyseras och dokumenteras. Inledningsvis presenteras de två frågorna som ligger bakom den här rapporten. LÄS MER