Sökning: "tala tiga"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden tala tiga.

  1. 1. Tala är silver, tiga är guld? - En utredande studie om förhållandet mellan svensk yttrandefrihet och brottet hets mot folkgrupp i ljuset av Rasmus Paludans koranbränningar.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Disa Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Straffrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Yttrandefriheten har en framträdande roll i det svenska demokratiska samhället, men begränsas genom vissa inskränkningsmöjligheter. En av dessa utgörs av brottet hets mot folkgrupp som syftar till att skydda utsatta grupper från hot och kränkningar. När detta ändamål möter yttrandefrihetens starka ställning uppstår svåra frågor. LÄS MER

  2. 2. Att tala eller tiga : Informationsutbyte mellan myndigheter i fokus

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Lisa Berglund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att arbeta i projekt, en framgång för kommuner? : En kvalitativ studie av projektledares upplevelser i att bedriva projekt i kommunalverksamhet.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Björn Friberg; [2022]
    Nyckelord :Framgångsfaktorer; Projektframgång; Kommunalverksamhet; Politikens påverkan;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to explore how project managers in municipal activities experience that the structures and processes of the project work form create a successful project. Based on the question What do project managers in public sector experience creating a successful project in their organization? an in-depth picture of the subject is reproduced. LÄS MER

  4. 4. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Karlsson; Hanna Källerteg; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-kommunikation; CSR-samarbeten; digital kommunikation; konsumentansvar; konsumentperspektiv; fast fashion; fast fashion-varumärke; CSR communication; CSR collaboration; digital communication; consumer responsibility; consumer perspective; fast fashion brand; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER

  5. 5. Tala är silver, men tiga är guld - eller? : En intervjustudie om muntlig framställning i ämnet svenska på gymnasiet ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sebastian Fransson; [2021]
    Nyckelord :den retoriska arbetsprocessen; fjärrundervisning; gymnasieelever; muntlig framställning; nervositet; närundervisning; svenskundervisning; talängslan; upplevelser;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka några utvalda år 3 gymnasieelevers upplevelser av muntlig framställning i svenskämnet. Detta har undersökts med hjälp av kvalitativa forskningsintervjuer med sex stycken elever. LÄS MER