Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Att arbeta med sexualundervisning i religionskunskapsämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nina Diko; Mohamed Hussein Sharif; [2024]
    Nyckelord :elever; lärare; religion; relationer; samtycke; sexualitet; sexualundervisning; skola; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : This study explores the complexity of sexual education within the curriculum of religious studies. It examines various aspects such as student well-being, teacher perspectives on instruction, and parental attitudes toward the subject. LÄS MER

  2. 2. The Advent of ChatGPT and its Technological Integration in Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Denial Brkic; Ioana-Raluca Johansson; [2024]
    Nyckelord :ChatGPT; didactic tool; EFL; GenAI; supporting tool; Swedish upper-secondary school;

    Sammanfattning : Our study investigates the possibility of integrating ChatGPT, an AI text generative tool, as a didactic supporting tool within the Swedish upper-secondary school curricula. Particularly, it takes interest in the English foreign language teaching context and examines eight peer reviewed articles on the matter. LÄS MER

  3. 3. The Effectiveness of a Web-Based Multimodal Interactive Story on Upper-Secondary Students' Reading Comprehension in English

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Dakota Lagercrantz; [2024]
    Nyckelord :Multimodal; Interactive Story; Literature; Education; Pedagogy; English; ESL;

    Sammanfattning : The current study investigates the effectiveness of a multimodal interactive story, student use and perceptions of the interactive story, and one teacher’s beliefs regarding the use of multimodal resources in upper-secondary L2 literature education. The study aims to draw conclusions on the potential effectiveness of the tool, student interaction behaviour with interactive story, student perceptions on the tool, and teacher receptibility toward new multimodal tools. LÄS MER

  4. 4. What feedback is perceived as useful? : The perceptions of Written Corrective Feedback among Swedish ESL teachers and students in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Natael Håård; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Corrective feedback (CF) has received plenty of attention in the last decades. Researchers and linguists alike have debated the effectiveness of written corrective feedback (WCF) and it is an area of relevance for the ESL classroom. One aspect of WCF is teachers’ and students’ attitudes towards it. LÄS MER

  5. 5. Elevers perspektiv på matematikundervisning

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Özlem Varol; [2023]
    Nyckelord :students; mathematics education; attitudes; achievement; motivation.; elever; matematikundervisning; attityder; prestation; motivation.;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta examensarbete är att undersöka elevernas syn på matematikundervisningen. Undersökningen är gjord med hjälp av semistrukturerade intervjuer. Studien inkluderade sju gymnasieelever från tre olika skolor, program och årskurser. Intervjuerna spelades in och transkriberades. LÄS MER