Sökning: "technique in children s books"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden technique in children s books.

  1. 1. The effectiveness of using children’s literature in an ESL classroom to develop vocabulary acquisition

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Julia Griffin; Amanda Travell; [2023]
    Nyckelord :Children s literature; vocabulary acquisition; children s books; vocabulary development; English as a second language; ESL classroom;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to determine the benefits of using children's books to promote vocabulary acquisition for young learners in an English as a Second Language (ESL) classroom. Researchers have been debating the use of children's literature to develop a new vocabulary. LÄS MER

  2. 2. Recommending digital books to children : Acomparative study of different state-of-the-art recommendation system techniques

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Malvin Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Recommendation Systems; Collaborative Filtering; Matrix Factorization; Multi-Layer Perceptron; Neural Network-based Collaborative Filtering; Implicit Feedback; Deep Learning; Term Frequency-Inverse Document Frequency; Rekommendationssystem; Kollaborativ filtrering; Matrisfaktorisering; Flerlagersperceptron; Neurala nätverksbaserad kollaborativ filtrering; Implicit data; Djupinlärning; Termfrekvens med omvänd dokumentfrekvens;

    Sammanfattning : Collaborative filtering is a popular technique to use behavior data in the form of user’s interactions with, or ratings of, items in a system to provide personalized recommendations of items to the user. This study compares three different state-of-the-art Recommendation System models that implement this technique, Matrix Factorization, Multi-layer Perceptron and Neural Matrix Factorization, using behavior data from a digital book platform for children. LÄS MER

  3. 3. Strukturell rasism och förskolepedagogik : En fokusgruppsstudie om bilderbokens inverkan på rasifieringsprocesser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Isabella Rincón; [2014]
    Nyckelord :critical race theory; early childhood education; racial awareness; attitude change; book talk; kritisk rasteori; förskolepedagogik; rasmedvetenhet; attitydförändring; bokprat;

    Sammanfattning : Enligt kritisk rasteori är rasism en struktur som genomsyrar hela samhället och upprätthålls av vardagsrasism. Föreliggande studie syftar därför till att undersöka vita barns uppfattningar om "ras" i homogent vita förskolor i Sverige samt hur dessa kan påverkas genom bilderböcker. LÄS MER

  4. 4. Racism Through a Child’s Eyes : A Postcolonial and Didactic Analysis of The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Maria Lydevik; [2014]
    Nyckelord :Child’s point of view; otherness; teaching; race; stereotype;

    Sammanfattning : In this essay, I will analyse two main characters in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird based on their perspective on race. My main focus is on the use of a child’s point of view as a narrative technique. LÄS MER