Sökning: "technique in children s books"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden technique in children s books.
1. The effectiveness of using children’s literature in an ESL classroom to develop vocabulary acquisition
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The purpose of this study is to determine the benefits of using children's books to promote vocabulary acquisition for young learners in an English as a Second Language (ESL) classroom. Researchers have been debating the use of children's literature to develop a new vocabulary. LÄS MER
2. Recommending digital books to children : Acomparative study of different state-of-the-art recommendation system techniques
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Collaborative filtering is a popular technique to use behavior data in the form of user’s interactions with, or ratings of, items in a system to provide personalized recommendations of items to the user. This study compares three different state-of-the-art Recommendation System models that implement this technique, Matrix Factorization, Multi-layer Perceptron and Neural Matrix Factorization, using behavior data from a digital book platform for children. LÄS MER
3. Strukturell rasism och förskolepedagogik : En fokusgruppsstudie om bilderbokens inverkan på rasifieringsprocesser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Enligt kritisk rasteori är rasism en struktur som genomsyrar hela samhället och upprätthålls av vardagsrasism. Föreliggande studie syftar därför till att undersöka vita barns uppfattningar om "ras" i homogent vita förskolor i Sverige samt hur dessa kan påverkas genom bilderböcker. LÄS MER
4. Racism Through a Child’s Eyes : A Postcolonial and Didactic Analysis of The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : In this essay, I will analyse two main characters in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird based on their perspective on race. My main focus is on the use of a child’s point of view as a narrative technique. LÄS MER