Sökning: "the body shop ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden the body shop ekonomi.

  1. 1. Tillgängligt mode för alla? : Hur kvinnor upplever och hanterar storleksexkludering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Orvo; Fanny Sjöberg; Emelie Linnéa Koch; [2022]
    Nyckelord :Exclusion practices; clothing size; size exclusion; consumption; fashion trade; Exkluderingspraktiker; klädstorlek; storleksexkludering; konsumtion; modehandel;

    Sammanfattning : Idag pågår en diskussion om huruvida en typ av konsumenter exkluderas i modeindustrin och möjligheterna kring att få en bredare inkludering av större storlekar och varierande kroppstyper i modebranschen. Tidigare studier som har utförts på kvinnor med större storlek visar att det finns stora svårigheter att kunna visa upp och vara sitt sanna jag när det normativa modet och samhället inte tillåter det. LÄS MER

  2. 2. Måttning : Problematiken kring måttning inför val av storlek vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karin Olebjörk; [2018]
    Nyckelord :Size guide; web shop; body measurement; garment measurements; measuring tape; Storleksguide; e-handel; kroppsmått; plaggmått; måttband;

    Sammanfattning : Denna rapport vill belysa kunders problem med att hitta passande storlek när de handlar kläder i en webbutik. Fokusområdet är att undersöka om det är möjligt för kunder att ta tillförlitliga kroppsmått eller plaggmått med måttband, för att välja passande klädstorlek vid e-handel. LÄS MER

  3. 3. The more comfortable you feel, the more power you have : A study on modest style consumption among young women

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sarah Lindgård; Aneta Machova; [2017]
    Nyckelord :modest style; identity; femininity; modesty; body;

    Sammanfattning : As clothing is the most visible type of consumption, what we wear often says a lot about who we are. We buy what we consider in line with our identity and avoid what we consider as not. Our consumption is influenced by a number of factors, whether internal or external and throughout the years we adopt a certain way of style. LÄS MER

  4. 4. Marknaden för värderingar : Konsumentperspektivet på ett värdestyrt företags CSR engagemang

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emilia Lepistö; Andrea Kohler; [2012]
    Nyckelord :CSR; värdestyrda produkter; värdestyrd verksamhet; värderingar; förtroende; kommunikation; kvalitet; köpbeslut; konsumenter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera om konsumenter i sina köpbeslut beaktar produkter framställda av företag som genomsyras av ett aktivt CSR arbete. Metod: För att besvara syftet har en kvantitativ metodansats använts genom en enkätstudie. LÄS MER

  5. 5. Market Feasibility Research in China And Strategy Design : The Case of THE BODY SHOP

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Yuanyuan Wen; Luping Zhang; [2011]
    Nyckelord :strategy; entry; marketing; core value; THE BODY SHOP;

    Sammanfattning : the purpose of this paper is to find the successful elements of THE BODY SHOP in Gavle, and using that experience to study the market entry into a third world country using the case study to assess whether it is worthwhile for THE BODY SHOPto enter the Chinese market, if it is worthwhile, and how to do it. ... LÄS MER