Sökning: "thesis D-level"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden thesis D-level.

  1. 1. Projektportföljhantering i processindustrin:En fallstudie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Henrik Andersson; [2017]
    Nyckelord :Process industry; Project management; Project portfolio; PPM; Processindustri; Projektledning; Projektportfölj; PPM;

    Sammanfattning : Att arbeta i projekt är nu mer vardag inom de flesta branscher, det är ett vedertaget sätt att leda och organisera arbete. Hur gör företag för att lyckas med projekt? De blir bättre på projektledning. LÄS MER

  2. 2. Börsnoterade företags redovisade humankapital och deras företagsprestationer : sökandet efter ett samband

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Joachim Saillard; [2013]
    Nyckelord :humankapital; företagsprestation; humankapitalredovisning; samband; humankapitalmått; finansiella prestationsmått;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Börsnoterade företags redovisade humankapital och deras företagsprestationer – sökandet efter ett samband Nivå: D-nivå Författare: Joachim Saillard Handledare: Lars Ekstrand Datum: 2013-06-24 Bakgrund: Humankapital är en viktig resurs för samhället och företagen, vilket lett till överväganden huruvida den ska tas med i redovisningen. Divergerande uppfattningar om humankapitalets samband med prestationen i företag leder till ett behov av vidare forskning, i synnerhet utifrån fördjupningsområdet redovisning. LÄS MER

  3. 3. Den Cyniska Konsumentens Jakt på Autenticitet - Konsumenters paradoxala moraliserande av marknadskommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Paulina Hornay; Anna Tjernström; [2013]
    Nyckelord :Moralism; Cynism; Autenticitet; Marknadskommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel Den Cyniska Konsumentens Jakt på Autenticitet – Konsumenters paradoxala moraliserande av marknadskommunikation Seminariedatum 2013-05-29 Kurskod FEKN90 Företagsekonomi- Examensarbete på Civilekonomprogrammet (D-nivå), 30 ECTS. Författare Paulina Hornay & Anna Tjernström Handledare Jon Bertilsson Nyckelord Moralism, Cynism, Autenticitet, Marknadskommunikation Syfte Syftet med uppsatsen är att bidra till en större förståelse för de underliggande faktorerna i konsumenters paradoxala moraliserande av marknadskommunikation, för att bidra till forskning inom konsumentmoralism samt till närliggande ämnesområden. LÄS MER

  4. 4. The Internet and Marketing : A case study of SmartGuy AB. and PostNord AB

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Ashenafi Tesema Degefie; Adukwei Allotey Naa; [2013]
    Nyckelord :Internet Marketing; E-marketing; Business Strategy; Marketing Mix; Porter’s Five Forces Model; Competitive Forces; E-commerce; SmartGuy AB.; PostNord AB.; Posten.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: The Internet and Marketing: A case study of SmartGuy AB. and PostNord AB. Level: D-Level Final Master Thesis in Business Administration Authors: Naa A. Allotey and Ashenafi T. LÄS MER

  5. 5. Projektledares psykosociala arbetsmiljö inom offentlig verksamhet : En kvalitativ studie i Värmlands landsting

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Chris Baldebo; Anders Persson; [2011]
    Nyckelord :Project managers; psychosocial work environment; public sector; the Värmland county council; Karasek Johnsons demand control support model; Projektledare; psykosocial arbetsmiljö; offentlig verksamhet; Värmlands landsting; Karasek Johnsons krav kontroll stödmodell;

    Sammanfattning : Thesis in project management, D-level by Chris Baldebo & Anders Persson spring semester2011. Tutor: Lennart Ljung. “Project Manager's Psychosocial Work Environment in thePublic Sector – A Qualitative Study in the Värmland County Council”. LÄS MER