Sökning: "touchpoints"
Visar resultat 6 - 10 av 67 uppsatser innehållade ordet touchpoints.
6. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
7. Robotic Lawnmowers and Professional Golf Customers; Navigating Expectations for a Hole-in-One Experience : An exploratory case study that aims to establish the expectations in the customer purchase journey of robotizing a golf course to guide providers' strategic decisions
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Robotic lawnmowers are autonomous outdoor mobile robots designed to mow the lawn autonomously. The robotic lawnmower market is rapidly growing and constantly developing. LÄS MER
8. Digital Dimension of Luxury Automotive Brands: A multiple case study investigating hedonic value creation online
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : In recent years, there has been a notable shift in the conventional strategies employed by luxury automotive brands towards a more digitalized customer journey. This shift reflects the changing landscape of consumer behavior and the growing influence of technology in shaping customer experiences. LÄS MER
9. One-stop-shop: Will super-apps disrupt multi-touchpoint consumer journeys?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This research investigates consumer behaviours within the context of Super Applications (Super Apps) usage, specifically examining Millennials and Generation Z in Sweden utilising the super app, Klarna. Utilising Digital Practice Tracking (DPT) methodology, coupled with observational techniques and post-phenomenological interviews, this research began by identifying patterns in consumer behaviour during super apps usage. LÄS MER
10. Returresan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur praktiseras en retur i efterköpsfasen? Vilken roll spelar kompetens, betydelse och materialitet för kunden, och hur tar de sig uttryck? Syfte: Studien syftar till att kartlägga och analysera kunders returprocesser inom detaljhandeln. Den avser att bidra till forskningen om hur kunder returnerar för att komplettera litteraturen om varför kunder returnerar. LÄS MER