Sökning: "consumer behaviours"
Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden consumer behaviours.
1. Fast fashions påverkan på miljön : En studie om konsumenters kunskaper, attityder och beteenden till Fast fashion fördelat mellan kön, ålder och utbildning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : In recent years, the consumption and production of clothing has increased radically because of Fast fashion. Fast fashion is a business model, which means that clothes are sold at cheap prices and enables and encourages the consumer to buy more clothes. LÄS MER
2. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER
3. Influencer Endorsements of E-Cigarette Brands on Instagram : A study of Gen Z perception of influencers endorsing e- cigarette brands on Instagram
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : The widespread use of social media platforms and the emergence of influencer marketing have revolutionized brand-consumer interactions, particularly among the younger demographic. In line with this trend, the influence of e-cigarette influencers on Generation Z (Gen Z) has become a prominent area of research. LÄS MER
4. Pick and click: The use of buy-now-pay-later in the scope of bracketing purchase behaviour
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Enabled by technological advancements, e-commerce has taken over the retail space expeditiously the past decade. Without the typical brick-and-mortar store, retail brands face novel shopping behaviours that are tricky to comprehend. LÄS MER
5. COVID-19 och dess påverkan på beteenden hos konsumenter inom livsmedelshandel : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv fokuserad på livsmedelshandeln.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: COVID-19 pandemin har förändrat samhället och påverkat olika företags förhållningssätt. Konsumentbeteendet har förändrats på grund av isoleringar, statliga rekommendationer och riktlinjer i försök att minska smittspridningen. LÄS MER