Sökning: "tourist product"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden tourist product.

  1. 1. Återvinningsmaskin för Primus Gasbehållare

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ebba Zingmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sedan 1800-talet har det svenska företaget Primus AB legat i framkant i utvecklingen av portabla kök. De har idag ett brett utbud av produkter inom outdoor-segmentet, bland annat gasoldrivna campingkök och tillhörande gasolbehållare. LÄS MER

  2. 2. Are IKEA customers potential visitors of Sweden? : Case study of Belgian IKEA customers

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Gemma Vangeel; [2022]
    Nyckelord :product-country image; tourism destination image; travel intention; DMO; Sweden; IKEA;

    Sammanfattning : IKEA is a brand that is known around the world and because it features many markers in their products, operations, and marketing that showcase its country of origin, Sweden has gained worldwide recognition simultaneously. The tourism industry could benefit from this positive image that Sweden has gained through IKEA’s popularity, by marketing themselves among the brand’s consumers using that positive image. LÄS MER

  3. 3. Research of alternative methods of marine litter collection : Study of marine plastic pollution

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Ciaran Conway; Aydar Gaynullin; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The discovery of plastic and its unique qualities created a great opportunity for manufacturing and an improved quality of life. The annual production of plastic is 368 million tonnes, this number is continuously increasing as nowadays almost every product has a plastic component in it. However, this improvement in lifestyle comes at a cost. LÄS MER

  4. 4. Tourism coopetition i svenska Lappland : samarbete och konkurrens inom turismmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jesper Edlund Frii; Henrik Irebjörk; [2022]
    Nyckelord :tourism coopetition; marketing; place marketing; cooperation; competition; value proposition; tourist product; tourism; tourism coopetition; marknadsföring; platsmarknadsföring; samverkan; konkurrens; värdeerbjudande; turistprodukt; turism;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi studerat hur kommuner i svenska Lappland arbetar med marknadsföring och värdeerbjudanden kopplat till turism. Vi har intervjuat en representant vardera från nio av kommunerna. Samtliga respondenter har ett bärande ansvar över marknadsföring av kommunens turismutbud. LÄS MER

  5. 5. Destination Branding : Focusing on Events Contribution on an Urban Level

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Henrietta Acheampong; [2020]
    Nyckelord :Branding; Destination; Stakeholders; Identity; Event; Cape Coast;

    Sammanfattning : Today´s tourism sector is one of the fastest-growing sectors in the world and that has greatly influenced destinations. The recent development in the use of events to build, reinforce, and increase destination branding has received huge recognition. LÄS MER