Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Våld på ungdomsinstitution : En litteraturöversikt om vilka faktorer som kan leda till våld på ungdomsinstitution.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Tove Söderberg; Annika Astemark; [2021]
    Nyckelord :Youth; violence; factors; residential care; Ungdomar; institution; våld; faktorer;

    Sammanfattning : Våld på ungdomsinstitution är ett internationellt problem som behöver hanteras för att få en bättre vårdmiljö för de placerade ungdomarna och en säker arbetsmiljö för personalen. För att kunna förebygga och hantera våldet behövs kunskap om vilka faktorer det kan vara som utlöser våldet. LÄS MER

  2. 2. Råd från en robot? : En komparativ studie av storbankers och nischaktörers utformning av finansiell rådgivning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lina Dahlander; Tove Hultkrantz; [2017]
    Nyckelord :Financial services; robot advisory; bank; niche bank; fintech; digitalization; automatization; Finansiell rådgivning; robotrådgivning; storbank; nischbank; fintech; digitalisering; automatisering;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige sker stora förändringar i finanssektorn till följd av regleringar, internationalisering och teknisk utveckling. I takt med digitaliseringen etablerar sig nya digitala aktörer på bankmarknaden, fintechbolag och nischbanker. LÄS MER

  3. 3. Vad är språkstörning? : En studie av olika insatser kring barn med språkstörning.

    L3-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Sylwia Baginski; Tove Söderberg; [2008]
    Nyckelord :språkstörning; språkskolor; inkludering; integrering; segregering; förhållningssätt; arbetssätt;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka hur pedagoger och logopeder förhåller sig samt säger sig arbeta med barn som har språkstörning. Rapporten bygger på intervjuer genomförda med sammanlagt åtta personer. Samtliga av de intervjuade arbetar inom skolor med inriktning mot språk. LÄS MER

  4. 4. Vad är språkstörning? : En studie av olika insatser kring barn med språkstörning

    L3-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Sylwia Baginski ; Tove Söderberg; [2008]
    Nyckelord :Språkstörning; språkskolor; inkludering; integrering; segregering; förhållningssätt; arbetssätt;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka hur pedagoger och logopeder förhåller sig samt säger sig arbeta med barn som har språkstörning. Rapporten bygger på intervjuer genomförda med sammanlagt åtta personer. Samtliga av de intervjuade arbetar inom skolor med inriktning mot språk. LÄS MER