Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Varumärkesanvändning – En analys av rekvisiten i 1 kap. 10 § 1 st. 1 p. varumärkeslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Ivana Klisanin; [2022]
    Nyckelord :varumärkesanvändning; rekvisit; användning; i näringsverksamhet; för varor och tjänster; varumärkets funktioner; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The meaning of an exclusive right is that a trademark owner has the right to prevent a third party from using the owner’s trademark. The exclusive right only applies if there is a trademark use, which means that the necessary requirements “use”, “for goods or services” and “in the course of trade” must be met. LÄS MER

  2. 2. Trade Mark Law and the Concept of Bad Faith : A fair balance between the protection of exclusive rights conferred on the proprietor and free access to the European market?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Mariia Shipilina; [2020]
    Nyckelord :bad faith; bona fide intention to use; fair balance; freedom to conduct a business; free-riding; good faith; re-filing; subjective intention; trade marks; use requirements;

    Sammanfattning : The purpose of the research is the analysis of the concept of bad faith in the sphere of trade marks from the perspective of a fair balance of different interests of the trade mark proprietor and other undertakings in the European market. On the one hand, the starting point of European trade mark law is the protection of exclusive rights conferred on the owner of a registered mark. LÄS MER

  3. 3. Should European Trade Mark Law Include an Explicit Parody Exception as a Limitation to Trade Mark Rights? : A focus on consumers of trade marks with reputation

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Marta Carmona López; [2019]
    Nyckelord :Trade mark law; freedom of expression; European Union; trade mark owner; trade mark; parodist; parody; consumer; society; economic efficiency.;

    Sammanfattning : This thesis seeks to determine whether or not the inclusion of an explicit parody exception would be beneficial for EU trade mark law. The thesis presents all the variables that need to be taken into account in the decision, putting a special emphasis in the importance of considering the negative effects that a hypothetical inclusion can have on the consumers of the parodied reputed trade marks as this variable has been widely disregarded among scholars. LÄS MER

  4. 4. Google AdWords, sökordsannonsering och varumärkesanvändning inom EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna-Lena Tarring; [2014]
    Nyckelord :Trade marks; Varumärkesrätt; EU-rätt; Intellectual property; Immaterialrätt; Sökordsannonsering; Keyword advertising; Google AdWords; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Det råder ingen tvekan om att internet idag uppfattas som en del av vår vardag och att det utgör ett nödvändigt verktyg för att få tillgång till information, såväl av kommersiell som privat natur. I takt med den tekniska utvecklingen och den ökade tillgängligheten som internet medför ökar även konkurrensen i informationsflödet, vilket marknaden har behövt anpassa sig till. LÄS MER

  5. 5. Renommésnyltning och "smell-alikes" - det känneteckens- och marknadsrättsliga skyddet mot renommésnyltande parfymimitationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Linda Portas; [2013]
    Nyckelord :immaterialrätt; konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka de för parfymtillverkare tillgängliga varumärkes- och marknadsrättsliga verktygen mot snålskjutsfenomenet ”smell-alikes”, dvs. efterbildningar av välkända märkesparfymer av lägre kvalitet som säljs för en bråkdel av originalpriset. LÄS MER