Sökning: "traditionell klassrumsundervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden traditionell klassrumsundervisning.

  1. 1. ”Hemma bra borta bättre”När vardagsrummet blir digitalt klassrum : En socialpedagogisk analys av studenters uppfattning om lärande, delaktighet, gemenskap och kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Magnus Sjösten; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftade till att belysa universitetsstudenters upplevelse av undervisning på digitala plattformar i förhållande till traditionell klassrumsundervisning med fysisk närvaro. Utifrån en kvalitativ metod, där inspiration hämtades från såväl den fenomenologiska som den hermeneutiska kunskapsansatsen undersöktes hur den digitala undervisningen påverkade studenterna i lärandesituationen kontra den traditionella klassrumsundervisningen. LÄS MER

  2. 2. A Study of Managers’ Competence Needs and Potential Benefits of an LMS at the Workplace

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Erik Olsson; [2022]
    Nyckelord :Managers’ competence needs; LMS at workplace; Attitudes towards LMS; workplace learning; Chefers kompetensbehov; LMS på arbetsplatsen; Attityder till LMS; Lärande på arbetsplatsen;

    Sammanfattning : Technical development creates new opportunities for technical solutions, but also places higher demands on both users and people who develop it. In addition, trends and organizational changes in the workplace constantly place new demands on employees. LÄS MER

  3. 3. Grammatikundervisning inom skrivundervisning : En systematisk litteraturstudie om hur grammatikundervisning kan inkluderas i skrivundervisning för att bidra till skrivutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Kajsa Burman; [2022]
    Nyckelord :Grammatikdidaktik; grammatikundervisning; skrivundervisning; gymnasieskola; förstaspråksundervisning; skrivutveckling; återkoppling; svenska;

    Sammanfattning : Grammatikundervisningens plats i den svenska skolan har länge diskuterats och trots att grammatikundervisningen fått tillbaka lite av sin status sedan mitten av 1900-talet, diskuteras fortfarande varför grammatik är viktigt i skolan. Forskning menar att grammatikundervisning bland annat är viktigt för elevers skrivutveckling och ett arbetssätt som senare års forskning förespråkar är att arbeta med grammatikundervisning inom skrivundervisning. LÄS MER

  4. 4. Studentupplevelser av praktiska moment under pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Arej Mahmoud Ali; Sara-Selma Khatib; [2022]
    Nyckelord :Distance education; excursion; field exercise; laboration; pandemic; practical skills; Distansundervisning; exkursion; fältövning; laboration; pandemi; praktiska färdigheter;

    Sammanfattning : Coronapandemin bröt ut våren 2020 och universiteten tvingades till undervisning på distans. Inom ingenjörsprogrammen tränar studenter sina praktiska färdigheter genom praktiska moment. I samband med distansundervisningen har även praktiska moment utförts på distans. LÄS MER

  5. 5. Vilken kunskap stöds bäst av traditionell klassrumsundervisning respektive utomhuspedagogik? : En jämförande metodstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Linda Petersson; [2019]
    Nyckelord :traditionell klassrumsundervisning; utomhuspedagogik; minneskunskap; förståelsekunskap; biologi;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks vilken typ av kunskap som stöds av traditionell klassrumsundervisning jämfört med utomhuspedagogik. Under hösten 2018 har två klasser på en högstadieskola i södra Sverige valts ut och undervisats i biologi inom två jämförbara delområden, svampar och lavar. LÄS MER