Sökning: "trendspotting"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet trendspotting.
1. Framtidens mat : Hur resonerar konsumenter kring matval och hållbarhet idag och för framtiden?
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskapSammanfattning : Matval styrs av flera olika aspekter, vilket gör det komplext. Detta innebär också att det ofta är svårt att styra konsumenten att förändra sina matval till att bli mer hållbara. Studiens syfte är att ur ett hållbarhetsperspektiv undersöka hur konsumenter resonerar kring matval idag och för framtiden. LÄS MER
2. En kulturpolitisk trendspaning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
3. Finding Triggers for Innovation Within eSports
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Since the creation of the internet there has been a development towards a globalized community of people. With the potential for connectivity between people all over the world subcultures are inevitably created. One such subculture is eSports. Over the past decade eSports has seen a steady increase in popularity. LÄS MER
4. Momentum - Trendspotting in the Swedish Stock Market
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : We set out to investigate the presence of momentum in the Swedish stock market in an attempt to distinguish whether the market displays the weak- and the semi-strong form of efficiency. Adopting a strategy similar to that of Jegadeesh and Titman (1993) and (2001), where past winners are bought and past loser are sold, we are able to show that momentum indeed is present, earning approximately 1 percent per month at a medium-term investment horizon. LÄS MER
5. Designing for/from the Future
Master-uppsats, RISE./Interactive InstituteSammanfattning : This thesis aims to introduce new methods within the field of experience design, an emergent interdisciplinary design discipline, using these methods as tools for debate and for the communication of new design concepts. An important part of the methods come from trendspotting practice and future studies methodology. LÄS MER