Sökning: "typed"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade ordet typed.
1. Begränsade val eller oändliga möjligheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Med utgångspunkten att kläder kan vara laddade med budskap om identitet, könsroller och barns tidiga uppfattning om dessa budskap formulerades studiens syfte: att förstå småbarnsföräldrars attityder och inställningar till uppdelningen av pojk- och flicksortiment. Studien ämnar vidare att förstå konsumenters bakomliggande drivkrafter vid konsumtion av barnkläder med målet att undersöka om marknadens utbud stämmer överens med efterfrågan. LÄS MER
2. Content assist in integrated development environments for hardware description languages
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Content assist is one of the most powerful features in integrated development environments (IDE). While a lot of research papers exist on content assist for software programming languages (SPL), hardware description languages (HDL) aren’t covered at all. LÄS MER
3. Kodkvällar hos Knowit : En Headless CMS och React applikation
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : The purpose of the project is to create a website where Knowit Experience can present and invite people to their coding events. The work has been carried out by a larger team including project managers, UX designers, supervisors, and an Agile approach has been used. LÄS MER
4. Optimering av partikelsystem för webben : En jämförelse mellan objektorienterad och dataorienterad design på webben.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie jämför frame-time av ett partikelsystem på nätet med objektorienterad och dataorienterad design. I studien jämförs Array of Structure (AoS), Structure of Arrays (SoA) samt Structure of Arrays med typed arrays. Tre identiska versioner med samma algoritm med olika behandlingar implementeras. LÄS MER
5. How Does Social Media Marketing Impact the Consumer Decision-marketing in Nigeria.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This study investigated the effect of social media marketing on consumer patronage decision making with specific focus on small businesses in Port Harcourt, Rivers State Nigeria. To achieve this, three specific objectives were created, such as to ascertain the effect of social media marketing on consumer patronage intention, examine the effect of social media marketing on consumer patronage and determine the effect of social media marketing on repeat purchase. LÄS MER