Sökning: "Parents consumption"
Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden Parents consumption.
1. Föräldrars konsumentbeteende och matval : En kvalitativ studie om barnfamiljers attityder kring asiatisk mat i Sverige.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract: Consumer behaviour develops during different life stages, as emphasized by Solomon et al. (2016). Notably, the transition to parenthood entails significant changes, challenging pre-existing consumption routines and introducing new priorities, especially in terms of dietary habits (Hamilton & White, 2012). LÄS MER
2. “VEM FAN KÖPER EN BDSM-NALLE TILL SIN DOTTER?” En kvalitativ intervjustudie om mammors attityd till barn som exponeras på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Over the past few decades, the digital landscape has grown and become increasingly common in our everyday lives. Not least to publish, inspire and update others about our life on social media. And for some, life also includes the role of being a mother, perhaps one who is proud to show off their children on social media. LÄS MER
3. “Man känner sig inspirerad, man får liksom känslor, man får fakta om hur det är” : En intervjustudie med barn om etniska och kulturella representationer i disneyfilmer
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The study examines how children act as audiences, which needs are fulfilled through their consumption of Disney films and how children receive messages about cultural representations in animated films. Furthermore, how children relate to Disney's characters and their understanding of what is real and made-up in Disney's films is examined. LÄS MER
4. Begränsade val eller oändliga möjligheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Med utgångspunkten att kläder kan vara laddade med budskap om identitet, könsroller och barns tidiga uppfattning om dessa budskap formulerades studiens syfte: att förstå småbarnsföräldrars attityder och inställningar till uppdelningen av pojk- och flicksortiment. Studien ämnar vidare att förstå konsumenters bakomliggande drivkrafter vid konsumtion av barnkläder med målet att undersöka om marknadens utbud stämmer överens med efterfrågan. LÄS MER
5. Childish Shelf - New purpose, no new purchase
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : This project is aiming towards designing to extend the lifespan of children’s belongings to reduce excessive owning and over consumption amongst parents. Today, there is an issue of parents of small children needing to own many of the same products that they often need to replace and exchange as the child grows older. LÄS MER