Sökning: "unfamiliar interface"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden unfamiliar interface.

  1. 1. The Development of A Simple Engineering Calculation Method for Wildfire Scenarios

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Muthia Khairunisa Jaelani; [2022]
    Nyckelord :Wildfire; evacuation; WUI fire; evacuation modelling; traffic modelling; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Emergency planning is required to respond to the increasing wildfire threat. A part of this is to assess a community’s capacity to move to a safe place during wildfires. This can be achieved by calculating the time it takes for a community to evacuate from an at-risk area to a relatively safe place. LÄS MER

  2. 2. Influence of Website Characteristics on Initial Trust in M-Commerce for Young Consumers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elin Forsberg; [2021]
    Nyckelord :M-commerce; Initial Trust; Website Characteristics; Case Study; Online Consumer Trust: User Interface Design; User Experience; Usability.;

    Sammanfattning : Lack of trust is argued to be one of the key reasons behind buyers’ reluctance to purchase online. In mobile commerce (m-commerce), gaining initial trust upon the first visit from prospective consumers highly depends on the design of the website. LÄS MER

  3. 3. Human Interaction with Autonomous machines: Visual Communication to Encourage Trust

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Emil Norstedt; Timmy Sahlberg; [2020]
    Nyckelord :Human-Machine-Interaction HMI ; Eye-contact; Safety; Driverless Machines; Trust; Human-Machine Interaction HMI ; Ögonkontakt; Säkerhet; Förarlösa maskiner; Tillit;

    Sammanfattning : En pågående utveckling sker inom konstruktionsbranschen där maskiner går från att styras manuellt av en mänsklig förare till styras autonomt, d.v.s. utan mänsklig förare. LÄS MER

  4. 4. Panta med Swish! Hur bör ett gränssnitt omformas för att effektivisera dess digitala utbetalningsmetod?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Marcus Jessen; [2020]
    Nyckelord :pantamera; pant; pantamera express; gränssnitt; interface; ux; arvola; design; grafisk profil; interaktionsdesign; människocentrerad design; human centred design; grafisk design och kommunikation; pekskärmsgränssnitt;

    Sammanfattning : Studien Panta med Swish! undersöker på vilket sätt pekskärmsgränssnittet för så kallade Pantamera Express-automater och i synnerhet dess digitala utbetalningsmetod kan göras mer effektivt. Baserat på användarintervjuer och analyser av det befintliga gränssnittet utvecklades först en pappersprototyp. LÄS MER

  5. 5. Interactive motorsports broadcasting in a virtual reality environment

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Marcus Johansson; [2019]
    Nyckelord :Virtual reality; Interactive TV; Immersion; User interface; Design recommendations;

    Sammanfattning : Interactive TV in motorsport, specifically Formula 1, is an established service that has been developed over the last 20 years. Market research reveals trends in broadcasting pointing towards, in the future, sports, in general, will be consumed via VR. LÄS MER