Sökning: "ungdomars konsumtionsbeteende"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden ungdomars konsumtionsbeteende.

  1. 1. På gränsen till det illegala:Marknadsföring av det beroendeframkallande ”godiset” : En studie om ungdomars perspektiv på marknadsföringen av vitt snus

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tilda Carlsson; Elvira Jerkovic; [2022]
    Nyckelord :nicotine pouches; nicotine products; health-hazardous products; marketing; young; perception; snus; nikotinprodukter; hälsofarliga produkter; marknadsföring; unga; uppfattning;

    Sammanfattning : Marknadsföring av hälsofarliga produkter inom områden som till exempel alkohol och tobakhar länge ifrågasatts då det går emot främjandet av folkhälsan. Tidigare forskning tyder på att exponering för marknadsföring av dessa produkter leder till ett ökat konsumtionsbeteende hos unga. LÄS MER

  2. 2. Hur får vi ungdomar att handla hållbart?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Joel Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Communication; Sustainable consumption; Earth and Environmental Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : The modern society is facing various challenges in order to tackle the constantly growing threats of climate change and global warming. The areas in which great readjustments are necessary are many, and even though some appear more critical than others, a holistic approach to this global issue is important. LÄS MER

  3. 3. Framtidens VoD-konsumtionsbeteende bland ungdomar : En studie om vad det svenska TV-bolaget TV4-Gruppen bör göra för att tillgodose ungdomars VoD-konsumtionsbeteende, ur ett framtidsperspektiv på fem år

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Torbjörn. Axelsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vad TV4-Gruppen bör göra för att tillgodose ungdomars VoD-konsumtionsbeteende, ur ett framtidsperspektiv på fem år. För ta reda på detta utformas arbetet av (1) en konsument- och marknadsanalys, där den svenska TV-marknaden och dess branschtrender kartläggs samt ungdomarnas användarvanor identifieras. LÄS MER

  4. 4. På tröskeln till bokflödet : en studie av ungdomars förhållande till böcker

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Klara Näslin; [2006]
    Nyckelord :konsumentbeteende; bokmarknaden; attityder; läsning; KKE;

    Sammanfattning : Årligen kommer rapporter om hur svenskarnas bokläsning minskar och på kultursidorna förs regelbundet debatter kring bokens hotade position. Det finns en mängd tillgänglig statistik över de mätbara aspekterna av böcker och läsning som t.ex. hur många som läser, hur mycket de läser, vad de läser etc. LÄS MER