Sökning: "upper secondary school surroundings"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden upper secondary school surroundings.
1. TILLITSDISKURSEN I LÄROMEDLEN: : En tematisk läromedelsanalys i samhällskunskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : When measuring people’s trust, research show a negative trend where people’s trust over time is declining globally, where digitalization is accelerating the process. Trust is a key component in a democratic society and social studies has the task of communicating democratic values and integrate the students in the democratic process. LÄS MER
2. Riskfaktorer för cannabisbruk i övergången till vuxenlivet. : Influenser, beteenden och bakomliggande faktorer för ett senare cannabisbruk hos ungdomar i en utvecklande fas av deras liv.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för socialt arbeteSammanfattning : Cannabisbruk bland ungdomar är ett internationellt problem, eftersom substansen kan förändra den utvecklande processen I hjärnan hos brukaren. Därav blir målet med denna studie att kasta ljus på vilka faktorer som har en effekt på risken för individer i en utvecklande fas av livet att bruka cannabis sett genom ett svenskt perspektiv. LÄS MER
3. HBTQ+ i historieundervisningen : En kvalitativ intervjustudie om hur historielärare på gymnasiet inkluderar hbtq+ och dess historia i deras historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : It is certainly important for the Swedish school to prepare students for the adult world. It iscertainty a priority according to our curriculum, once students graduate, they should behaving democratic principles which includes an understanding and respecting all humankind, regardless of ethnicity, religion, and sexuality. LÄS MER
4. “Reviewing Peer Review” : Four English Teachers’ Perceptions on the Efficiency of Peer Review to Improve Student Writing in the ESL Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This essay aims to investigate four upper secondary school teachers’ perceptions of the use of peer review in English language teaching through a qualitative study. The theoretical framework of this essay includes both sociocultural theory and process theory of writing. LÄS MER
5. “I DO NOT GET THE WORDS OUT, IT ALL JUST SOUNDS WRONG.” : A qualitative study of the causes of language anxiety among upper secondary EFL students in Sweden, and their teachers’ strategies to decrease it.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study examined the possible causes of language anxiety among three upper secondary school students Sweden. In addition, the study explored the strategies used by said students’ English teachers to decrease language anxiety in their students. The data was collected by using semi-structured interviews and analyzed through content analysis. LÄS MER