Sökning: "upplevelser konsumtion"
Visar resultat 6 - 10 av 87 uppsatser innehållade orden upplevelser konsumtion.
6. Värdesamskapande inom ett alternativt matnätverk: en kvalitativ studie om den fysiska interaktionen mellan aktörer på REKO
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : På grund av konsumentens ökade oro för matindustrins effekter på miljö och samhälle har det efterfrågats alternativ till globala leveranskedjor i form av lokala matnätverk. Tidigare forskning belyser dock att det behövs vidare forskning kring hur långsiktig överlevnad kan främjas hos alternativa matnätverk. LÄS MER
7. “Kul, hur många kan man matcha med på Tinder?”
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie belyser kärleken och partnerskapets karaktär i vår samtid. Tidigare forskning visar att övergången till ett mer digitaliserat dejtingliv har bidragit till en marknadisering av dejtingarenan, genomsyrad av konsumtionslogik. LÄS MER
8. Livet utanför samhällets trygga murar : - en hermeneutisk studie om att hoppa av samhället i senmodern tid
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Denna studie undersöker människors upplevelser av att hoppa av samhället som ett resultat av fenomen som kännetecknar dagens senmoderna samhälle. Prestation, konsumtion och individualisering har kommit att bli ledord för livet i det senmoderna västerländska samhället, men det är inte alla som kan leva upp till samhällets snäva ideal om att vara en lyckad individ. LÄS MER
9. “MAN FÖLJER RUNT LIKSOM, SOM EN GÅNG. SOM EN BANA. VAR SKA MAN ANNARS GÅ?” En antropologisk studie av upplevelser i prylaffärernas labyrinter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Denna kandidatuppsats utforskar besökares relation till butiker med en labyrintliknande planlösning och hur besökarna uppfattar både sortiment, atmosfär och planlösning. Studien visar hur affekt, atmosfär och planlösning påverkar besökarnas beslut gällande att inhandla produkter eller inte. LÄS MER
10. Limited edition : En kvalitativ studie om Limited editions påverkan på konsumenters upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställningar: Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett kognitivt dissonansperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Knapphetsperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Unikhetsperspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur artificiellt skapad brist påverkar konsumenters upplevelser. Metod: I denna studie har en kvalitativ metod använts i form av fokusgrupper. LÄS MER