Sökning: "vad är Entreprenörskap"
Visar resultat 16 - 20 av 318 uppsatser innehållade orden vad är Entreprenörskap.
16. Vad är det för mening? : – En studie om arbetsmotivationens relation till känsla av sammanhang
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Den här kvalitativa studien har försökt förstå sambandet mellan känslan av sammanhang (KASAM) på arbetsplatsen och arbetsmotivation. Förståelse har eftersökts genom att försöka uppfatta verkligheten så som de fem informatörerna upplevt den. LÄS MER
17. Vad är den moraliska kompassen värd? : En studie om svenska konsumenters uppfattning om bolags agerande inom CSR
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Det förändrade omvärldsläget sedan Rysslands invasion av Ukraina har tvingat bolag att taställning och många har valt att lämna den ryska marknaden. Det kvarstår frågetecken om detär ett ställningstagande utifrån företags moraliska kompass eller om det är till följd utav delagligt reglerade sanktionerna som införts. LÄS MER
18. Tillit & Effektivitet i företags interna nätverk : En kvalitativ studie på hur tillit kan påverka effektivitet i ett internt nätverk ur ett ledarskapsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : I dagens samhälle är det oerhört betydelsefullt för organisationer att värna om sina nätverk, digitalisering skapar relationer snabbare än vad det tidigare gjorts i människans historia. Inte minst är det lika viktigt för organisationer att fokusera på sitt interna nätverk, med sina egna medarbetare. LÄS MER
19. COACHING : - VAD SÄGER DU?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : ÄMNE OCH FRÅGESTÄLLNINGAR Coaching innebär fokus på mål, handlingsåtagande, starka sidor, resurser, lösningar och lärande. En del av samarbetet mellan coach och fokusperson är upplevelsen av att bemästra uppgifter och situationer genom återkoppling. LÄS MER
20. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER