Sökning: "varumärkesanalys metod"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden varumärkesanalys metod.
1. "Det här är ingen slogan" - En analys av svenska kommuners översättning av varumärke
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de svenska kommunerna, enligt dem själva, har översatt konceptet varumärke. Teori: Översättningsteori, varumärke, reputation management, regler för översättning (Røvik), diskursanalys inom social practice theory (van Leeuwen). LÄS MER
2. Platsvarumärken : En fallstudie av Kalmar & Öland
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att ge förslag till hur regionen Kalmar/Öland kan stärka varumärkets attraktionskraft gentemot besökare. Grunden för de förslag som ges kommer baseras genom analys av följande frågeställningar: På vilket sätt arbetar regionen med att profilera sitt varumärke mot potentiella besökare? Vilken uppfattning finns av regionens varumärke hos potentiella besökare? Metod Vi har använt oss av en kvalitativ och kvantitativ fallstudieundersökning bestående av fem intervjuer samt en enkätundersökning. LÄS MER
3. En studie om varumärkesidentitet ochvarumärkesimage inom utbildningssektorn
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 poäng Författare: Danijela Vukovic, Marielle Vägermark, Shiman Zarifnejad Handledare: Cecilia Erixon Titel: En studie om varumärkesidentitet och varumärkesimage inom utbildningssektorn Bakgrund: I en tid där utbudet är större än efterfrågan och det råder en ständigt växande konkurrens bland företagen, ökar vikten i att ha ett starkt varumärke. Det är via varumärket som konsumenten kan erhålla information om produktens pris, kvalitet och funktion. LÄS MER
4. Myrorna - subkulturens butikskedja : en studie i varumärkesutvecklande
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : AIM This report studies the Swedish vintage store company Myrorna from a branding perspective. METHOD The study has applied the qualitative method where four personal interviews have taken a fundamental ground. LÄS MER