Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Varumärkespersonlighet : Hur uppfattar konsumenter olika varumärkens personligheter?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Cihan Kizil; [2010]
    Nyckelord :varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Varumärkespersonlighet blir en allt viktigare del i företagens strategiska marknadsföring. Studier visar att om man applicerar drag från mänskliga personligheter på ett varumärke kommer man att effektivare kunna marknadsföra sig mot sina målgrupper. LÄS MER

  2. 22. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Jarbin; [2010]
    Nyckelord :varumärke; varumärkespersonlighet; marknadsföring; brand management; varumärkesidentitet; Fjällräven; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER

  3. 23. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tobias Johnsson; Evelina Jarbin; Kristoffer Hammarberg; [2010]
    Nyckelord :fjällräven; sverige; usa; varumärke; marknadsföring; varumärkespersonlighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER