Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Varumärkespersonlighet : Hur uppfattar konsumenter olika varumärkens personligheter?
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Varumärkespersonlighet blir en allt viktigare del i företagens strategiska marknadsföring. Studier visar att om man applicerar drag från mänskliga personligheter på ett varumärke kommer man att effektivare kunna marknadsföra sig mot sina målgrupper. LÄS MER
22. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER
23. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER