Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Kändiskategorier och varumärkespersonligheter – En studie kring generella uppfattningar om kändisar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka om de tre mest använda kändiskategorierna inom marknadsföring kan generaliseras till någon utav de fem dimensionerna av varumärkespersonligheter. Samtidigt vill vi med denna undersökning utreda de olika kändiskategoriernas grad av trovärdighet. LÄS MER
17. Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elin Lyrfors, Lukas Morinder, Christoffer Tangen Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärkespersonlighet, dialekt, Jennifer Aaker, radioreklam, varumärkesstyrka. Syfte: Att utifrån existerande teori inom marknadsföring-, lingvistik- och psykologiforskning utreda huruvida användandet av olika svenska dialekter har en inverkan på varumärkespersonlighet, köpintentioner, prispremium och gillande. LÄS MER
18. Konsumenters engagemang gentemot varumärken på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka drivkrafter som bidrar till att konsumenter följer varumärken på sociala medier samt undersöka om det finns skillnader mellan män och kvinnor. Uppsatsens forskningsstrategi är en kvantitativ metod med ett deduktivt angreppssätt. LÄS MER
19. Är personlighet rätt medicin? Varumärkespersonligheter och anseende på den svenska apoteksmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : ABSTRACT Title Is personality the right medicine? – Brand personalities and repu- tation on the Swedish pharmacy market. Seminar date 2014-06-05 Course FEKH29 Business Administration: Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 University Credits Points (ECTS) Authors Gustaf Anderson, Jonathan Norén and Victoria Waldau, Advisor Clara Gustafsson Key words Brand Personalities, marketing, reputation, monopolies, deregulat- ed markets Purpose The purpose of our study is to investigate whether consumers per- ceive that the actors in the deregulated pharmacy market differ from one another in terms of brand personality and reputation. LÄS MER
20. Varumärkespersonlighet- Den Emotionella Anknytningen mellan Besökare och Evenemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I takt med upplevelseindustrins tillväxt, ökar även konkurrensen inom branschen. Evenemang som nöjesplattform konkurrerar direkt och indirekt med andra upplevelseinriktade verksamheter och behöver hitta nya sätt att få kundernas uppmärksamhet. LÄS MER