Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Kändiskategorier och varumärkespersonligheter – En studie kring generella uppfattningar om kändisar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hagander; Johan Henriksson; Linus Ljungblom; [2015]
    Nyckelord :trovärdighet; konformitet; kändiskategori; kändisreklam; Varumärkespersonlighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka om de tre mest använda kändiskategorierna inom marknadsföring kan generaliseras till någon utav de fem dimensionerna av varumärkespersonligheter. Samtidigt vill vi med denna undersökning utreda de olika kändiskategoriernas grad av trovärdighet. LÄS MER

  2. 17. Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Tangen; Lukas Morinder; Elin Lyrfors; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesstyrka; Radioreklam; Jennifer Aaker; Varumärkespersonlighet; Dialekt; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elin Lyrfors, Lukas Morinder, Christoffer Tangen Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärkespersonlighet, dialekt, Jennifer Aaker, radioreklam, varumärkesstyrka. Syfte: Att utifrån existerande teori inom marknadsföring-, lingvistik- och psykologiforskning utreda huruvida användandet av olika svenska dialekter har en inverkan på varumärkespersonlighet, köpintentioner, prispremium och gillande. LÄS MER

  3. 18. Konsumenters engagemang gentemot varumärken på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Enis Ilazi; Katarina Cavala Andelic; Arshed Jassim Hashim; [2015]
    Nyckelord :Marknadsföring på sociala medier; incitament; könsskillnader; interaktivitet; varumärken.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka drivkrafter som bidrar till att konsumenter följer varumärken på sociala medier samt undersöka om det finns skillnader mellan män och kvinnor. Uppsatsens forskningsstrategi är en kvantitativ metod med ett deduktivt angreppssätt. LÄS MER

  4. 19. Är personlighet rätt medicin? Varumärkespersonligheter och anseende på den svenska apoteksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Norén; Gustaf Anderson; Victoria Waldau; [2014]
    Nyckelord :Varumärkespersonligheter; marknadsföring; anseende; monopol; avreglerade marknader Brand Personalities; marketing; reputation; monopolies; deregulated markets; Business and Economics;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title Is personality the right medicine? – Brand personalities and repu- tation on the Swedish pharmacy market. Seminar date 2014-06-05 Course FEKH29 Business Administration: Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 University Credits Points (ECTS) Authors Gustaf Anderson, Jonathan Norén and Victoria Waldau, Advisor Clara Gustafsson Key words Brand Personalities, marketing, reputation, monopolies, deregulat- ed markets Purpose The purpose of our study is to investigate whether consumers per- ceive that the actors in the deregulated pharmacy market differ from one another in terms of brand personality and reputation. LÄS MER

  5. 20. Varumärkespersonlighet- Den Emotionella Anknytningen mellan Besökare och Evenemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Linnéa Karlsson; Petra Nilsson; Malin Steen; [2014]
    Nyckelord :Evenemang; Brand Personality Scale; Jennifer L. Aaker; Brand; Brand Personality; Event; Brand Personality Scale; Jennifer L. Aaker; Varumärke; Varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : I takt med upplevelseindustrins tillväxt, ökar även konkurrensen inom branschen. Evenemang som nöjesplattform konkurrerar direkt och indirekt med andra upplevelseinriktade verksamheter och behöver hitta nya sätt att få kundernas uppmärksamhet. LÄS MER