Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Flaggskeppsbutiker : en studie om användningen av konceptet på massmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Hultén; Linnea Granath; [2017]
    Nyckelord :Flagship stores; Marketing; Marketing mix; Kapferer’s Brand Identity Prism; Brand identity; Brand personality; Flaggskeppsbutiker; Marknadsföring; Marknadsföringsmix; Kapferers Identitetsprisma; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate how brands in the mass market use flagship stores - both from a marketing perspective and a brand perspective. We wanted to study if the brand identity affects whether a brand chooses to establish flagship stores or not. LÄS MER

  2. 12. Kan jämställdhet vara en möjlighet? : Hur användning av Femvertising påverkar varumärkesimage

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Matilda Ekman Vråmo; Eveline Castillo Haglund; [2017]
    Nyckelord :Femvertising; Brand Image; Advertising; Attitude towards the ad; Attitude towards the brand; Feminism; Empowerment; Brand Personality; Femvertising; varumärkesimage; reklam; reklamattityder; varumärkesattityder; feminism; egenmakt; varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Spridningen av feministiska budskap och firandet av kvinnors mångfald har lett till att en ny kategori av marknadsföring har uppkommit, kallad Femvertising. Det finns en osäkerhet i hur reklam som använder sig av denna reklamform uppfattas av konsumenter, vilket gör det intressant att undersöka huruvida konsumenters attityder samt associationer kopplade till ett varumärke påverkas vid användning av Femvertising. LÄS MER

  3. 13. Den ideella identiteten : En kvalitativ studie över den ideella organisationen Erikshjälpens varumärkesidentitet och varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabelle Karlsson; Emelie Okfors; [2016]
    Nyckelord :Erikshjälpen; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesprisma; varumärkespersonlighet; ideell organisation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att varumärkesbyggande är viktigt hos kommersiella organisationer för att sticka ut framför konkurrenter, det finns dock begränsad forskning om varumärkesbyggande i ideella organisationer i Sverige. Det är viktigt att varumärkesidentiteten; hur företaget vill bli uppfattade, överensstämmer med varumärkesimagen; konsumentens uppfattning, då det skapar konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 14. Vem är Göteborg? : En undersökning om Göteborg som turistdestination

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Camilla Boström; Gabriella Johansson; Sofia Ekström; [2016]
    Nyckelord :tourism; image; brand personality; marketing; word of mouth; destinations; Gothenburg; turism; image; varumärkespersonlighet; marknadsföring; word of mouth; destinationer; Göteborg;

    Sammanfattning : Allt eftersom turismen ökat genom åren har även konkurrensen hårdnat och detta har resulterat i en ökad marknadsföring och taktik för att locka turisterna till destinationer. Många forskare har visat att ett bra sätt att förankra en destination hos den tilltänkta turisten är att marknadsföra den med hjälp av personlighetsdrag för att göra destinationen mer mänsklig. LÄS MER

  5. 15. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kiriakos Anagnostakis; Nils Hjalmarsson; Prajak Thongsri; [2015]
    Nyckelord :Pop-up butiker; innovativ marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesimage; tillfälliga butiker; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER