Sökning: "virtual gender"

Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden virtual gender.

  1. 16. Interventioner som främjar patientens sömn på sjukhus : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Stefan Strömbrink; Carina Wattland Hoffman; [2021]
    Nyckelord :Inpatient; intervention; promoting; sleep; quality; Intervention; patient; sömnfrämjande; sömnkvalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sömn är ett grundbehov och människan sover en tredjedel av sitt liv. Det är under sömnen som den fysiska och psykiska återhämtningen sker. Dålig sömnkvalitet är ett vanligt förekommande problem hos patienter. LÄS MER

  2. 17. Virtuella spelavatarer: könsstereotyper i League of Legends

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Märta Perhag; Kristina Riley; [2021]
    Nyckelord :Game Avatars; Virtual world; Gender stereotypes; The Proteus Effect; Cybertype; Spelavatarer; Virtuell värld; Könsstereotyper; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis investigates if stereotypes and norms are projected in the virtual world. The study specifically aims to understand this through delving into the virtual game League of Legends to inquire if and, in that case, what gender stereotypes are used when constructing gaming avatars. LÄS MER

  3. 18. Zooma in på jämställdhet : En studie om uppfattad talfördelning bland studenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amanda Carp; Celine Helgesson Hallström; [2021]
    Nyckelord :Talfördelning; Zoom; Jämställdhet; Jämställd utbildning; Virtuella möten;

    Sammanfattning : In educational settings, gender equality can be a measure of quality and lay the foundation of a more equal society. Due to the Covid- 19 pandemic, many universities have moved their education online and interaction between students have been limited to platforms for video meetings. LÄS MER

  4. 19. Undoing Gender Interpellations in Role-Playing Videogame Spaces : The case of Cyberpunk 2077 as a case of resistance from a feminist post-constructionist perspective

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Umeå centrum för genusstudier (UCGS)

    Författare :Anna Militsi; [2021]
    Nyckelord :posthuman cyborg; autoethnography; video games; cyberculture;

    Sammanfattning : This Thesis is pertinent to the negotiations of sex, gender, and sexuality in the video game Cyberpunk 2077 and the narratives the gamer traverses while on the game, and aimed to add to the literature regarding the entanglements of gender and technology within the virtual world of the video games.This Thesis focused on investigating the potential of technocultural assemblages to undo gender (and racial) interpellations, and more specifically in regard to the assemblages that are formed between (post)human and avatar in first-person video games that allow the user to create their character with a great deal of freedom. LÄS MER

  5. 20. Vilken påverkan har Instagram på unga tjejers självidentitet? : En kvalitativ studie om hur sociala medier påverkar unga tjejers självidentitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Hanin Shaker; [2020]
    Nyckelord :Unga tjejer; sociala medier; självidentitet; Instagram;

    Sammanfattning : The impact of technology through social media has contributed alot to the world, changing the way we live our lives. This is because individuals have a continuous flow of information through mass media. Today, the social forum, Instagram has a major impact on the everyday lives of young girls. LÄS MER