Sökning: "volvo kärnvärden"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden volvo kärnvärden.

  1. 1. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Almqvist; Daniel Michel; [2023]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; brand identity; brand image; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER

  2. 2. Do They Really Car(e) : The greening of the brand: the case of Volvo Cars in Sweden 1972 to 2014

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Ekonomisk historia

    Författare :Mattias Näsman; [2015]
    Nyckelord :Economic History; branding; Volvo; car industry; greening; environment; emissions; auto-industry; Swedish car fleet; pioneering advantage;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats i ekonomisk historia har som syfte att utforska varför den svenska bilparken är mer bränslekrävande än genomsnittet i Europa, samt att identifiera de historiska processer som påverkat formandet av den svenska bilparken. Tidigare miljöinriktad forskning inom ekonomisk historia har fokuserat på strukturomvandling och institutionell förändring inom industri- och hushållssektorn. LÄS MER

  3. 3. Arbetssätt kring värdeflödesanalys för tillverkning av marina båtmotorer på Volvo Penta

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Heidi Käpynen; Sandra Rydell; [2012]
    Nyckelord :Value stream mapping; VPS; Lean Production; work instruction; improvments; Värdeflödesanalys; VPS; Lean Production; arbetssätt; förbättringar;

    Sammanfattning : Volvo Penta has been producing boat engines since 1907 and are world leading in this seg­ment. They have today an extended range and also sell industrial power stations. Quality, safe­ty and environmental care are three core values for Volvo and together they strive to give their customers the right product with the right quality. LÄS MER

  4. 4. Vad är kommunikativa sinnesupplevelser? : En studie av Volvos marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Elin Eklund; [2009]
    Nyckelord :marknadsföring; sense marketing; sinnesmarknadsföring; kommunikation; marknadskommunikation; Volvo; reklam;

    Sammanfattning : Begreppet kommunikativa upplevelser kommer i denna uppsats att användas i sammanhanget om hur Volvo använder sig av dem i sin varumärkeskommunikation samt vad som kommuniceras. Det kommer även att appliceras på kundperspektivet då det beskriver hur individer uppfattar företags utsända kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Modell för arbete med duglighet : Utformad vid Volvo CE Component Division

    Magister-uppsats, Institutionen för innovation, design och produktutveckling

    Författare :Jessica Kristensson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Examensarbetets uppdrag är att skapa en bild av dagens situation gällande duglighet vid de två bearbetande verkstäderna TMA och TMG. Vidare ska en analys av duglighetsarbete i dagsläget utföras och en modell för hur arbetet kan ske i framtiden tas fram. LÄS MER