Sökning: "what is driving"

Visar resultat 1 - 5 av 1087 uppsatser innehållade orden what is driving.

  1. 1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  2. 2. Könsrollers påverkan på pojkar och flickors prestation i språkämnet : - En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Petronella Lodén; [2024]
    Nyckelord :Genus; Jämställdhet; Könsnormer; Könsskillnader; Läs- och skrivförmåga; Prestation; Språkämnen;

    Sammanfattning : Educational research in the Nordic countries has for decades shown a gender-gap inknowledge. Girls perform better than boys, especially in reading and writing. This paper is asystematic literature study with a qualitative approach. Eleven peer reviewed articles havebeen analysed. LÄS MER

  3. 3. When Flying is Inevitable : How international companies and business travelers can contribute to the transformation towards a future of sustainable aviation

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Frida Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Carbon Neutral; Business aviation; Sustainable Aviation; Sustainable Strategy; Sustainable Aviation Fuel; Hydrogen; Electric; Switzerland; Technology-Push; DemandPull.; Koldioxidneutralt; affärsflyg; hållbart flyg; hållbar strategi; hållbart flygbränsle; vätgas; elflyg; Schweiz; Technology-Push; Demand-Pull;

    Sammanfattning : This thesis emerged from a question that had been repeating itself in my head for a long period of time: If myself and the rest of the world face the fact that we are likely to keep flying for years to come for reasons somehow considered valid, how can we at the same time still contribute efficiently to achieving a more sustainable future of aviation? Based on this dilemma and focusing on the factor of impact, an actor with the power of creating a larger impact than a single individual was firstly identified. This actor also provides the perspective used in this thesis. LÄS MER

  4. 4. Branding som en offentlig governance strategi : Ett nyinstitutionellt perspektiv på Eskilstuna kommuns governancestrategi genom varumärket

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Viktor Jonasson; [2024]
    Nyckelord :Governancestrategi; offentliga sektorn; isomorfism; legitimitet branding.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärket som en offentlig governance strategi  Nyckelord: Governancestrategi, offentliga sektorn, isomorfism, legitimitet & branding. Forskningsfrågor: Hur genomför Eskilstuna kommun branding som en offentlig governance strategi utifrån ett nyinstitutionellt perspektiv? Vilka är drivkrafterna till anpassningen och tillämpningen av brandingstrategin i Eskilstuna kommun inom deras organisationsfält? Syfte: Syftet med studien är att explorativt undersöka Eskilstuna kommuns förändring genom att utnyttja branding som en governance strategi utifrån ett nyinstitutionellt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. FÖRVALTNING AV KULTURHISTORISK MILJÖ UNDER TRE PERIODER En fallstudie av Tjolöholms Slott

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Ellinor Hellborg; [2023-11-07]
    Nyckelord :Cultural heritage; tourism; development; management;

    Sammanfattning : This study focuses on Tjolöholm Castle, which was built at the turn of the 20th century in Sweden, a time marked by innovation and significant changes in social interaction. The purpose of the study is to examine the management of the property during three different periods of significant change, in order to understand how its function and value are prioritized. LÄS MER