Sökning: "y- empirisk"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden y- empirisk.

  1. 11. Marknadsföring till Generation Y. -En analys av hur man fångar denna kräsna målgrupp

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Rydberg; Malin Furumalm; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; relationsmarknadsföring; sociala medier; tjänstemarknadsföring; generation y; identitet och konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Nivå: Magisteruppsats Institution: Campus Helsingborg, Lunds universitet Författare: Malin Furumalm, Sara Rydberg Handledare: Carl R Hellberg, Filippa Säwe Problemdiskussion: Generation Y kännetecknas som kräsna och svårflörtade konsumenter. Varje dag utsätts de för ett enormt informationsflöde, de är uppväxta med teknik, och de besitter effektivitetsfördelar när det gäller att ta beslut. LÄS MER

  2. 12. Bortglömd art på frammarsch : Om vad som utmärker manligt shoppingbeteende

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Nina Gottfredsson; Anette Ovesson; [2009]
    Nyckelord :Shoppingbeteende; Manligt; Kvinnligt; Generation Y; Attityd; Modemedvetenhet; Engagemang; Informationssökning; Interaktion; Individualisering;

    Sammanfattning : Vi upplever att männen uppvisar ett förändrat shoppingbeteende, vilket bland annat visar sig genom ett större intresse för såväl modemagasin som modebloggar. Detta kan vara ett tecken på ökad individualisering, genom vilken mannen vill uttrycka sin identitet och självbild. Det blir därför viktigt för företagen att nå denna grupp. LÄS MER

  3. 13. Generation X och Generation Y - en komparativ studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Lundberg; Petra Gullstrand; [2006]
    Nyckelord :generation x; generation y; celebriteter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsatts är att öka förståelsen för vilken påverkan samt uppfattning som föreligger vid användningen av celebriteter i olika marknadsföringsåtgärder beträffande Generation X respektive Y ur ett svenskt perspektiv. Metod:Detta är en empirisk studie med hermeneutisk förgrund som genomförts med intentionen att undersöka hur marknadsföring innehållande celebriteter uppfattas och i förlängningen påverkar de båda generationerna. LÄS MER