Sökning: "“A new measure of brand personality”"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden “A new measure of brand personality”.
1. Dialekters varumärkespersonlighet i marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters varumärkespersonlighet i marknadskommunikation Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka eventuella skillnader i mottagares uppfattning av dialekter med stöd i existerande teori om varumärkespersonlighet. Teoretiska perspektiv: Den teoretiska referensramen i studien utgörs av tre större delar. LÄS MER
2. It’s just a meme bro! : How memes in marketing communication affects brand personality
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Internet memes have in recent years become a prevalent phenomenon which brands have now started to use in their marketing communication efforts. Previous brand personality research suggested that communication style can change a brand’s perceived personality from a consumer’s perspective. LÄS MER
3. Radio vs Spotify
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Radio vs Spotify - En studie om hur media, som sekundärkälla, påverkar varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2018-05-31 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Susanna Ström, Lukas Simonsson, Carolina Larsen Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Varumärkespersonlighet, A New Measure of Brand Personality, brand equity, Spotify, radio, media, sekundärkälla Syfte: Syftet med studien är att undersöka om det finns skillnader mellan hur ett varumärke uppfattas, beroende på om det exponeras i det traditionella mediet radio eller det digitala mediet Spotify med utgångspunkt i teorin “A New Measure of Brand Personality” av Geuens et al. (2009). LÄS MER
4. Employer Branding. En kvantitativ undersökning gällande studenters uppfattning om potentiella arbetsgivare i förhållande till deras egen personlighet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Time to re-think? : A brand new approach on brand identity, Minor Field Study of the Philippines
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Abstract Background: According to Nandan, (2005) brand identity derives from a company, i.e. the company is accountable for developing distinguished merchandise with exclusive features. Brand identity is how a company identifies itself. LÄS MER