Sökning: "Abstrakt nivå"

Visar resultat 6 - 10 av 101 uppsatser innehållade orden Abstrakt nivå.

  1. 6. Här ska byggas ett regemente! : Hur erfarenheter och mening skapas i dagens växande armé.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ulf Brandt; Christian Nordlund; [2023]
    Nyckelord :Defense Forces; Swedish army; sensemaking; sensegiving; experiences; lessons learned; organizational development; organization; decision-making; knowledge management; Försvarsmakten; armén; sensemaking; meningsskapande; sensegiving; meningsgivande; erfarenheter; erfarenhetshantering; organisationsutveckling; organisation; beslutsfattande; knowledge management;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utforska hur erfarenheter skapas under upprättandet av ett nytt regemente och hur de påverkar projektet.Studien är kvalitativ och induktiv där empirin inhämtats genom intervjuer och observationer. LÄS MER

  2. 7. Varumärkesbyggande i sociala medier : En kvalitativ studie; hur små och medelstora företag använder sociala medier för att öka konsumenters engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Louise Johansson; Vilma Ljungborg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Varumärkesbyggande i sociala medier Författare: Louise Johansson och Vilma Ljungborg Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats Termin: VT 2023 Sociala medier är en effektiv kanal med stor räckvidd för att nå ut till potentiella kunder, skapapersonlig kontakt och konsumentengagemang. Interaktioner med kunder ger starkare relationermellan företagen och kunderna. LÄS MER

  3. 8. På vilket sätt kan ett biofilistiskt perspektiv bidra till människors hälsa, välbefinnande och känsla av sammanhang i en semi-offentlig miljö? : In what way can a "biophilistic" perspective contribute to human health, well-being and sense of coherence in a semi-public setting?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Emma Wik Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :biofil designteori; biofil hypotes; urbana miljöer;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka på vilka sätt en biofilistisk designteori kan användas som utgångspunkt och inspirationskälla för att skapa ett förslag till förändring av utemiljön i ett urbant bostadsområde med syfte att öka trivseln och känslan av samhörighet bland de boende. Stephen. LÄS MER

  4. 9. Transformer-Based Multi-scale Technical Reports Analyser for Science Projects Cost Prediction

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Thomas Bouquet; [2023]
    Nyckelord :Natural Language Processing; Transformers; Deep Learning; Cost Prediction; Traitement Automatique du Langage; Transformers; Apprentissage Profond; Prédiction de coûts; Behandling av naturligt språk; Transformers; Djupinlärning; Kostnadsförutsägelser;

    Sammanfattning : Intrinsic value prediction is a Natural Language Processing (NLP) problem consisting in determining a numerical value contained implicitly and non-trivially in a text. In this project, we introduce the SWORDSMAN model (Sentence and Word-level Oracle for Research Documents by Semantic Multi-scale ANalysis), a deep neural network architecture based on transformers whose goal is to predict the cost of research projects from the analysis of their abstract. LÄS MER

  5. 10. ”Det ska vara tillgängligt för barnen” : Förskollärares uppfattningar och förutsättningar avseende förskolans fysiska miljö inomhus

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Sandra Carlsson; Johanna Lööf; [2022]
    Nyckelord :Förskola; fysisk miljö; inomhusmiljö; utformning; förutsättningar; tillgänglighet; barns lärande;

    Sammanfattning : Abstrakt  Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om hur förskollärare uppfattar den fysiska miljön inomhus på förskolan och vilket lärande hos barn som möjliggörs i relation till den fysiska miljön. Syftet är även att bidra med kunskap om hur förskollärare uppfattar de förutsättningar som finns för att utforma den fysiska miljön inomhus. LÄS MER