Sökning: "Airport Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Airport Marketing.

  1. 1. A case study of the Dubai e-commerce market - how cultural impacts within business contexts, and marketing activities should be considered when Swedish businesses seek to enter

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Rebecca Hering; Sarah Abaid; [2019-07-03]
    Nyckelord :Entering foreign markets; E-commerce; Cultural impact in international business contexts; Marketing activities;

    Sammanfattning : Previous research provides a range of theories regarding businesses that seek to expand globally both online or physically. Several of them include aspects such as culture, marketing and other factors that needs to be considered, however, there is no evidence of combining them when examining how to enter a foreign market. LÄS MER

  2. 2. En destinations attraktivitet - en annan destinations inspirationskälla : En intervjustudie om hur framgångsfaktorer inom marknadsföring kan överföras från en destination till en annan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Ottersten; Linnéa Filipsson; [2018]
    Nyckelord :marketing; destination; best practice; tourism; infrastructure; resource; common picture; marknadsföring; destination; best practice; turism; infrastruktur; resurs; gemensam bild;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det svårt att sticka ut och vara unik. Städer, regioner och nationer konkurrerar alla om turism och för att lyckas att vara konkurrenskraftig måste en gemensam bild lyftas fram. När detta görs uppfattas destinationen som attraktiv men det finns också fler sätt att skapa en attraktiv destination på. LÄS MER

  3. 3. Passagerarens Lustgård : - En studie om resenärens sinnesupplevelse på flygplatsens servicelandskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Max Nyholm; [2016]
    Nyckelord :Airport; sensory marketing; servicescape; servicequality; value co-creation; Flygplats; sinnesmarknadsföring; servicelandskap; servicekvalitet; värdeskapande;

    Sammanfattning : Denna studie är upprättat utefter en kvalitativ branschsektorstudie för att erhålla en djupare förståelse för flygplatsens servicelandskap och kartlägga sinnesmarknadsföringens möjligheter inom sektorn. Syftet är att klarlägga och diskutera värdehöjande faktorer som kan vara betydelsefulla för intressenter på en flygplats. LÄS MER

  4. 4. Den kommunala identiteten och avsaknaden av gemensammafördelar. : Ett fall av kommunal samverkan mellan Norrköping och Linköping i frågor om de regionalaflygplatserna.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Statsvetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Gustav Roos; Olof Gunnarson; [2015]
    Nyckelord :Airport; East Sweden; Implementation; Municipal; Policy network.;

    Sammanfattning : The municipal identities and the absence of shared benefits-A case of municipal cooperationbetween Norrköping and Linköping on issues of regional airports.This is a bachelor thesis concerning airports in the region of Östergötland and policy network cooperation between the municipal Norrköping and Linköping. LÄS MER

  5. 5. Drivers and barriers for relocation of freight operators to smaller airports - A case study at Jönköping airport (Axamo)

    Master-uppsats, IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Panagiotis Angelopoulos; Piia Leivo; [2013]
    Nyckelord :Freight operators; small airports; relocation; express services;

    Sammanfattning : Air freight sector has been a growing market worldwide for many years. The rapid growth of scheduled freight aircraft services in particular has been a remarkable feature of the international airline industry during the past decades. LÄS MER